Deforche-Forzon

Digitaliseringsproject zorgt voor betere samenwerking, rapportage en projectbeheer bij glas- en staalconstructeur

Beter beheer en opvolging van projecten met CRM

Twee jaar geleden besliste Deforche Construct om alle bedrijfsprocessen te digitaliseren. Het familiebedrijf uit Izegem, gespecialiseerd in het bouwen van staal- en glasconstructies voor land- en tuinbouwbedrijven, besliste om eerst de verkoopprocessen onder handen te nemen. De implementatie van een nieuw CRM-systeem was dan ook de logische eerste stap. De nieuwste generatie van de Microsoft CRM-toepassing – Microsoft Dynamics 365 for Sales – bleek hiervoor een uitstekende keuze.

Om ook alle bijhorende documenten op te slaan en te raadplegen, koppelde het bedrijf daar een SharePoint-omgeving aan. De constructeur nam GMI group onder de arm, die naast Microsoft Dynamics 365 for Sales en SharePoint, ook Microsoft Power BI implementeerde. Zo kan Deforche Construct dankzij de kwalitatieve gegevensopslag ook betere verkoopsprognoses kan maken.

We zochten in eerste instantie naar een systeem dat structuur kon brengen in onze processen. Zo kunnen onze verkopers alle projectinformatie van calculatie tot uitvoering correct verwerken. We hadden een soort projectmodule nodig, omdat we ons onderscheiden van andere bedrijven doordat een project meerdere klanten en prijsaanvragen kan hebben. De nieuwste generatie van de Microsoft CRM-toepassing – Microsoft Dynamics 365 for Sales – bleek hiervoor een uitstekende keuze.

Jeroen De Cock, technisch en commercieel directeur, Deforche Construct