Haal alles uit CRM

Met Office 365, Power BI en meer…

Technologie heeft de wereld op z’n kop gezet voor de commerciële medewerker. Enerzijds vinden potentiële klanten de informatie die ze nodig hebben online en anderzijds nemen ze een aankoopbeslissing… nog voordat u ze kunt benaderen.

Er is echter ook een positieve keerzijde aan de medaille voor de verkoper: technologie, zoals Microsoft Dynamics 365 for Sales, kan het verkooptraject aanzienlijk inkorten en de kans op succes verhogen. Dynamics 365 for Sales is bovendien een krachtige CRM-toepassing die u makkelijk kan verbinden met andere bedrijfstoepassingen.

Door de integratie met een marketing automation platform als ClickDimensions, verloopt het genereren, kwalificeren en scoren van leads op een efficiënte manier. Ook de combinatie met de productiviteitstools in Office 365 zorgt ervoor dat de samenwerking met andere afdelingen en teams gestroomlijnd verloopt. En dankzij geavanceerde dashboards in Power BI kunnen uw verkopers ook betere beslissingen nemen.

Zo geeft u uw verkopers en marketeers de juiste tools om diepere inzichten en meer informatie te halen uit de applicaties waarmee ze dagelijks werken.

Wilt u meer weten? Schrijf u in op een inspirerende sessie van Gcentral en krijg inzicht in de vele mogelijkheden!

Waar en wanneer?


24 april | 5 juni
13u15 – 15u45
3SQUARE
Rijvisschestraat 124, Zwijnaarde (Gent)

25 april | 6 juni
13u15 – 15u45
4WINGS
Nijverheidsstraat 13, Oevel (Westerlo)

Informatie, inspiratie en advies

netwerken, events, webinars, nieuws, … met meerwaarde

Laat CRM renderen

Om optimaal te renderen moet een CRM-systeem niet alleen naadloos aansluiten bij uw bestaand ERP-systeem. Maar ook de koppeling met uw BI-rapportering en samenwerkingsplatform is vandaag een essentieel instrument voor uw sales-, marketing- en servicemedewerkers.

Bij GMI group benaderen we uw specifieke situatie steeds vanuit de totaliteit van zowel processen, klantenrelaties, informatiebehoeften en documentstromen. En net daarom is onze ervaring in ERP, CRM, ECM en BI voor u zo waardevol.

Overtuig uzelf tijdens een inspirerende sessie en ontdek hoe u CRM makkelijk kan uitbreiden met tools om meer samenwerking en inzicht in uw organisatie te verkrijgen.

Beter samenwerken en meer inzicht

Door in real-time samen te werken met collega’s kunt u als verkoper alleen maar beter scoren. Naast Microsoft Dynamics 365 for Sales maakt u slim gebruik van de kennis binnen uw organisatie door documenten en ideeën over klanten te delen en te ontdekken via SharePoint en Teams. Specialisten binnen uw organisatie zijn een muisklik van u verwijderd, dankzij instant-messaging, spraakberichten, videoberichten en online vergaderingen met Skype for Business.

Wilt u als verkoper zo gericht mogelijk werken, dan moet u zich in de eerste plaats baseren op accurate informatie. Business Intelligence (BI) maakt op basis van historische, actuele en voorspellende dashboards de weg vrij voor een proactieve verkoopstrategie.

Zo neemt u de juiste beslissingen; niet meer gebaseerd op natte vingerwerk, maar op feiten. En onderscheidt u zich van concurrenten.

 

Werkt uw marketingafdeling op een eiland?

Een CRM-systeem zorgt ervoor dat het beheren van contacten gecentraliseerd verloopt. Wat doet u als iemand zich uitschrijft op een promotionele mailing? Waar houdt u die gegevens bij? Werkt u met aparte lijstjes in Excel, dan is de kans groot dat u bovendien niet conform de GDPR-regels werkt. Met CRM kan u ook allerlei data bijhouden over uw contactpersonen. Data die u dan later kan gebruiken voor de selectie ter voorbereiding van een bepaalde marketingactie of -campagne.

Microsoft Dynamics 365 for Sales werkt perfect samen met andere marketingtools die u wellicht in huis heeft. Een bijkomend voordeel is dat alle “marketing intelligence” kan teruggeschreven worden naar uw CRM-systeem. Zo kan u bijvoorbeeld zien wie een mailing opent, wie op een promotie geklikt heeft, enz. Met deze informatie kan de marketingafdeling dan weer aan een gerichte lead generation doen.

Wij bieden oplossingen aan afhankelijk van uw wensen als klant. Eenvoudige oplossingen op basis van Flexmail en MailChimp of geavanceerde oplossingen op basis van ClickDimensions.

Hoe kan CRM uw verkopers beter aansturen?

Verkopers hebben meerdere kernactiviteiten: het opvolgen van aanvragen van nieuwe of bestaande klanten, het behandelen van lopende dossiers, het beheren van de eigen klantportefeuille, etc.  Zij hebben de handen vol met allerlei opvolgingstaken en administratie om bezoekverslagen te schrijven.

Naast de standaardactiviteiten in Microsoft Dynamics 365 for Sales heeft GMI daarom ook bezoekverslagen toegevoegd. Zo kan een verkoper op een gestructureerde manier werken, een verslag maken, eigen taken aanmaken of taken toekennen aan collega’s, enz. Deze bezoekverslagen bieden bovendien een schat aan informatie dat als leidraad kan dienen voor een gesprek met de klant (bv. de verkoopkansen van het voorbije jaar).

Op basis van een bezoekverslag wordt de datum van het laatste bezoek bijgehouden in CRM en kan een datum voor een volgend bezoek berekend worden aan de hand van de bezoekfrequentie. Als kers op te taart kunnen alle toekomstige afspraken weergegeven op een kaart. Door middel van een “heat map” kan zo worden aangegeven wanneer het tijd is om een bepaalde regio te bezoeken.

Hoe kan u interne bedrijfsprocessen ondersteunen in CRM?

Hoe kan u allerlei aanvragen, inclusief goedkeuringen, stroomlijnen en kwalificeren binnen uw organisatie?

Verschillende factoren bepalen of een aanvraag gekwalificeerd en verder opgepikt zal worden door uw sales organisatie. De kost van verkoop stijgt en daarom is het belangrijk om de juiste keuzes te maken.

Door een beslissingsproces te definiëren en vast te leggen in Microsoft Dynamics 365 for Sales, kan uw organisatie veel sneller inspelen op aanvragen en veel gerichter aan de slag gaan. Dit resulteert in meer verkoopkansen van een hogere kwaliteit die bovendien beter passen bij uw organisatie.

Verder vergemakkelijkt CRM de samenwerking tussen verschillende personen en afdelingen, waarbij niet enkel de verkoopsafdeling, maar ook de uitvoering inspraak heeft in de kwalificatie. 

Hoe maakt u data beschikbaar in geavanceerde dashboards?

Microsoft Dynamics 365 for Sales biedt enkele standaard dashboards aan die voorziet in de meest voorkomende rapportages. Voor meer geavanceerde rapportering raden we bovendien Microsoft Power BI aan. Om bijvoorbeeld de evolutie van een verkooppijplijn te rapporteren is het noodzakelijk om “snapshots” te nemen van deze data. Deze kan u makkelijk in PowerBI dashboards weergeven.

Power BI biedt overigens meer geavanceerde analysemogelijkheden dan de standaard CRM dashboards. Naast CRM-data kan data van andere toepassingen – zoals Microsoft Dynamics 365 Business Central (voorheen Dynamics NAV) – beschikbaar gemaakt worden in een Power BI dashboard (embedded in CRM). Hierdoor kunnen verkopers meer inzicht krijgen in de stijgende en dalende producten bij hun klant, wat een aanleiding kan zijn om tijdig actie te ondernemen. 

Hoe volgt u geregistreerde klachten tijdig op?

Binnen Microsoft Dynamics 365 is het mogelijk om klachten te registreren en op te volgen. Door gebruik te maken van een “business process flow” wordt de status van een klacht gerapporteerd. Zo wordt bijgehouden hoe lang een klacht in een bepaalde status blijft. Op basis hiervan kan dan een escalatie gebeuren.

Klachten kunnen rechtstreeks in CRM ingegeven worden of door de klant via een portaal. Ook negatieve berichten op social media kunnen dankzij de integratie met Microsoft Social Engagement automatisch als klacht worden aangemaakt in CRM.

Digitalisering zorgt voor betere samenwerking, rapportage en projectbeheer

Deforche Construct zocht naar een manier om de vaak ingewikkelde projectinformatie correct te kunnen verwerken. Daarnaast wilde het ook alle bijhorende documenten efficiënt kunnen beheren en beter in staat zijn om prognoses naar de toekomst toe te maken.

GMI group implementeerde Microsoft Dynamics 365 for Sales met een bijhorende projectmodule en koppelde daar een SharePoint-omgeving aan, samen met Power BI.

Onze verkopers zijn verantwoordelijk voor het bijhouden van alle documenten in SharePoint, maar ook alle andere medewerkers kunnen die informatie altijd raadplegen.

Jeroen De Cock

Technical & Commercial Director, Forzon (part of Deforche Construct)

Programma

12u30 – Broodjeslunch

13u15 – Infosessie

15u45 – Drink

Aansluitend nodigen we u graag uit om na te praten met een drankje, onze experts te ontmoeten en te netwerken met collegabedrijven.

Maak uw dag compleet en pik in de voormiddag ook één van deze sessies mee (optioneel):

10u00 – Maak uw bouw- of installatiebedrijf digitaal efficiënt

Optimaliseer de bedrijfsprocessen met één en dezelfde oplossing voor een betere samenwerking (met Office 365) en een accurate informatievoorziening (met Power BI).

10u00 – Bekijk uw webshop breder met GeCommerce

Benut het volledige potentieel van uw ERP-systeem en maak er een uitgebreide en succesvolle eCommerce-oplossing van met GeCommerce.

Dit evenement is afgelopen.

Inschrijven is niet meer mogelijk.

Locatie

3SQUARE

Rijvisschestraat 124
9052 Zwijnaarde

routebeschrijving

4WINGS

Nijverheidsstraat 13
2260 Oevel

routebeschrijving

4WINGS

Nijverheidsstraat 13
2260 Oevel

3SQUARE

Rijvisschestraat 124
9052 Zwijnaarde

Informatie, inspiratie en advies

netwerken, events, webinars, nieuws, ... met meerwaarde

+32 14 57 49 10

Head Office

Nijverheidsstraat 13, 2260 Oevel, Belgium

Gent Office

Rijvisschestraat 126, 9052 Zwijnaarde, Belgium

Brussels Office

Leuvensesteenweg 613, 1930 Zaventem, Belgium

BE 0458.524.542

onze oplossingen

GMI geïntegreerde oplossingen (Gsolutions)
Gbuild
Gservice
Gtrade
Gfinance

GMI snelle-start-oplossingen
GeCommerce
FleCreaS

uw sector