Beter samenwerken en meer inzicht in uw projecten

Maak uw bouw- of installatiebedrijf digitaal efficiënt met Office 365 en Power BI 

Anticiperen, plannen en opvolgen: het zijn de drie kernvoorwaarden waaraan u elke dag moet voldoen. Dat kan alleen met een goed draaiend ERP-systeem dat al uw processen stroomlijnt – van backoffice en projectopvolging tot rapportering en documentbeheer en archivering.

Maar in de huidige context van steeds snellere digitalisering volstaat een standaard ERP-softwarepakket niet meer… U moet immers ook de document- en werkstromen tussen uw interne projectmedewerkers en externe partijen in goede banen kunnen leiden. Op strategisch én operationeel niveau moet u bovendien snel de juiste beslissingen kunnen nemen.  Makkelijker gezegd dan gedaan…

Bij GMI group bieden we u daarom een totaalconcept: één geïntegreerde oplossing die niet alleen uw bedrijfsprocessen ondersteunt, maar u ook helpt om de samenwerking te bevorderen én meer inzicht te krijgen in al uw activiteiten. Hoe? Door het meest geprefereerde ERP-systeem – Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) –  te integreren met de productiviteitstools in Office 365 en uit te breiden met Power BI voor uitgebreide analyse en rapportage. 

Iets voor uw onderneming?  Maak vandaag reeds gebruik van onze specifieke expertise en ontdek onze kant-en-klaaroplossingen voor uw sector, nl. Gbuild voor de bouw en Gservice voor installatie- of servicebedrijven.

Wilt u meer weten? Schrijf u in op een inspirerende sessie van Gcentral en krijg inzicht in de vele mogelijkheden!

Waar en wanneer?


24 april | 5 juni
10u00 – 12u30
3SQUARE
Rijvisschestraat 124, Zwijnaarde (Gent)

25 april | 6 juni
10u00 – 12u30
4WINGS
Nijverheidsstraat 13, Oevel (Westerlo)

Informatie, inspiratie en advies

netwerken, events, webinars, nieuws, …
met meerwaarde

Meer dan ERP alleen

Onze kant-en-klaaroplossing – Gbuild of Gservice – betekent voor uw organisatie veel meer dan het ondersteunen van bedrijfsprocessen (ERP) alleen. De oplossing zal ook de document- en werkstromen tussen uw backoffice, techniekers en externe partijen in goede banen leiden.

Met geïntegreerde en aangepaste BI-rapporteringen kan u bovendien de basis leggen voor de juiste beslissingen, op strategisch én operationeel niveau.

Overtuig uzelf tijdens een inspirerende sessie en ontdek welke tools u zelf kan inzetten voor meer samenwerking en een betere informatievoorziening binnen uw organisatie.

Een volwaardig samenwerkingsplatform

Maak komaf met ongestructureerde informatie en koppel offertes, verslagen, emails, onkostennota’s, foto’s, … in uw bedrijfssysteem meteen aan een klant, leverancier, artikel, project of medewerker.

Dankzij de integratie met productiviteitstools in Microsoft Office 365 (zoals SharePoint en Teams), vormt Gbuild of Gservice ook de basis voor een volwaardig samenwerkingsplatform.  Zo leidt u de document- en werkstromen tussen uw backoffice, techniekers en externe partijen steeds in goede banen.

 

Heeft u ook op afstand toegang tot alle informatie?

Gbuild en Gservice werken met de laatste nieuwe SharePoint frameworks en designs en zijn daarom zeer makkelijk en gebruiksvriendelijk om alle data weer te geven op uw laptop, tablet of smartphone. Extra opties zoals het maken van foto’s op een werf (via een PowerApp op uw smartphone) zorgen voor een extra gebruiksvriendelijke ervaring. Dankzij de app worden foto’s automatisch opgeslagen binnen het juiste project.

Hoe werkt u met interne en externe partijen samen op een project?

Voor ieder Project wordt via een template een aparte locatie voorzien om gegevens te delen met externe partijen rond een bepaald project. Zo kan u vanuit een document makkelijk alle openstaande todo’s consulteren en bepaalde documenten opladen met de juiste meta tagging die klanten intern ook hanteren.

Vele mailings gaan verloren in uw mailbox, maar zijn uiterst belangrijk om te bewaren bij een project, bv.: communicatiemails, afspraken en allerlei vragen die u als bedrijf stelt aan externe partijen. Met een plugin binnen Outlook, die tijdens het project wordt geïmplementeerd, is het mogelijk om al deze mails op te slaan bij het desbetreffende project.

Hoe vindt u alle actuele informatie terug?

Door gebruik te maken van Drag & Drop is het zeer makkelijk om nieuwe of bestaande documenten te voorzien van meta tagging en te starten vanaf voorgedefinieerde templates.

Het versiebeheer van SharePoint werkt op basis van de bestandsnaam. Vele externe partijen die documenten versturen of opladen, werken nl. met een eigen versiebeheer in de bestandsnaam.

Met Drag & Drop is het mogelijk om met verschillende bestandsnamen van externe partijen te werken en tóch het versiebeheer van SharePoint te blijven gebruiken. Zo sluit u onnodige communicatie uit naar externe (of interne) partijen en is er geen verwarring rond de laatste versie van een bepaald document. 

Hoe gaat u snel van start met voorgedefineerde templates?

Maak gebruik van voorgedefinieerde templates voor Projecten en Contacten. Deze templates zijn afgetoetst bij vele van onze klanten en werden in de loop van de jaren verder verfijnd en vernieuwd met de laatste technologieën.

Deze projecten starten steeds vanaf een goede doordachte basis waarmee u onmiddellijk aan de slag kan. Binnen deze templates doen wij een voorzet in het gebruik en opvullen van meta tagging, projecttaken, contactinformatie, … die specifiek opgemaakt zijn voor bouw- of installatiebedrijven.

Heeft u inzicht in de status van uw bedrijfsactiviteiten?

Stel uzelf deze vragen:

  • Zijn uw kosten onder controle?
  • Worden uw prestaties gefactureerd?
  • Worden uw facturen betaald?

In één dashboard heeft u zicht op de status van uw bedrijf op basis van deze KPI’s en de evolutie ervan. Wilt u inzoomen op een afdeling, klant, werfleider, …? Dit kan u eenvoudig met de extra filters die voorzien zijn.

Heeft u inzicht in de status van uw projecten?

Zelfs wanneer de resultaten globaal goed zijn, kunnen individuele projecten toch extra aandacht vragen. In één overzicht ziet u de minst en best presterende projecten. Uiteraard kan u eveneens inzoomen op afdeling, klant, werfleider, …

Of dieper doorklikken naar één of enkele specifieke projecten en kijken wat mogelijks verdere actie vraagt: onderaannemers, materiaalkosten, gepresteerde uren, ….

De BI-dimensie in Gbuild en Gservice helpen u om uw prioriteiten te bepalen en uw volgende beslissingen voor te bereiden.

Hoe gaat u aan de slag met self-service?

Wilt u zelf verder aan de slag? De informatievoorziening binnen Gbuild en Gservice bieden niet enkel de uitgewerkte dashboards en rapporten aan. Het zijn self-service solutions waarmee u zelfstandig verdere analyses kunt maken.

De voorbereide berekeningen (omzet, gevorderd bedrag, kosten, etc.)  en filters (project, afdeling, klant, datum, etc.) zijn de bouwstenen waarmee u eenvoudig uw rapportage verder uitbouwt.

Hoe blijft u automatisch op de hoogte, ook mobiel?

Wilt u niet zelf gaan kijken, maar liever verwittigd worden wanneer u dat nodig acht? De presentatiemogelijkheden binnen Gbuild en Gservice maken het mogelijk om een notificatiesysteem op basis van zelf gekozen parameters op te bouwen. Overschrijden de kosten het (vrijgegeven) budget? Blijven de facturen te lang onbetaald? … U bepaalt wanneer u hiervan (per email) wordt verwittigd.

Wilt u dadelijk meer informatie, ongeacht waar u zich op dat moment bevindt? Uw dashboards en rapporten zijn in de cloud beschikbaar en kunnen – ook via smartphone of tablet – via internet geraadpleegd worden.

De kortste weg naar meer inzicht

Wilt u als bedrijf zo rendabel mogelijk werken, dan moet u zich in de eerste plaats baseren op accurate informatie. Business Intelligence (BI) maakt op basis van historische, actuele en voorspellende dashboards de weg vrij voor een proactieve bedrijfsvoering.

Zo neemt u de juiste beslissingen; niet meer gebaseerd op natte vingerwerk, maar op feiten. En onderscheidt u zich van concurrenten.

 

Digitalisering zorgt voor betere samenwerking, rapportage en projectbeheer

Deforche Construct zocht naar een manier om de vaak ingewikkelde projectinformatie correct te kunnen verwerken. Daarnaast wilde het ook alle bijhorende documenten efficiënt kunnen beheren en beter in staat zijn om prognoses naar de toekomst toe te maken.

GMI group implementeerde Microsoft Dynamics 365 for Sales met een bijhorende projectmodule en koppelde daar een SharePoint-omgeving aan, samen met Power BI.

Power BI laat ons toe onze verkopers goed op te volgen en het aanbrengen van projecten, leads en contacten te monitoren. Zo kunnen we gedetailleerde prognoses maken van de verkoop die we denken te realiseren in de komende maanden en jaren.

Jeroen De Cock

Technical & Commercial Director, Forzon (part of Deforche Construct)

Programma

09u30 – Ontvangst en koffie

10u00 – Meer dan ERP alleen

Ontdek de totaalbenadering vanuit het GMI 4D Solution Concept waarbij – naast ERP – ook een samenwerkingsplatform en een betere informatievoorziening deel uitmaken van de oplossing die u nodig heeft.

10u45 – Een volwaardig samenwerkingsplatform

Ontdek hoe u de document- en werkstromen tussen uw backoffice, techniekers en externe partijen in goede banen leidt dankzij de productiviteitstools in Office 365 (zoals SharePoint en Teams).

11u30 – De kortste weg naar meer inzicht

Ontdek hoe u met Business Intelligence de weg vrijmaakt voor een proactieve bedrijfsvoering gebaseerd op historische, actuele en voorspellende dashboards.

12u15 – Hoe gaan we te werk?

Ontdek de aanpak van GMI group die ervoor zorgt dat uw project wordt opgeleverd binnen het referentiekader van tijd, budget en conform uw specificaties.

12u30 – Broodjeslunch

Maak uw dag compleet en pik in de namiddag deze sessie mee (optioneel):

13u15 – Haal alles uit CRM met Office 365, Power BI en meer… 

Optimaliseer het relatiebeheer door CRM te implementeren en uit te breiden met tools om meer samenwerking en inzicht in uw organisatie te verkrijgen.

15u45 – Drink

Aansluitend nodigen we u graag uit om na te praten met een drankje, onze experts te ontmoeten en te netwerken met collegabedrijven.

Dit evenement is afgelopen.

Inschrijven is niet meer mogelijk.

Locatie

3SQUARE

Rijvisschestraat 124
9052 Zwijnaarde

routebeschrijving

4WINGS

Nijverheidsstraat 13
2260 Oevel

routebeschrijving

4WINGS

Nijverheidsstraat 13
2260 Oevel

3SQUARE

Rijvisschestraat 124
9052 Zwijnaarde

Informatie, inspiratie en advies

netwerken, events, webinars, nieuws, ... met meerwaarde

+32 14 57 49 10

Head Office

Nijverheidsstraat 13, 2260 Oevel, Belgium

Gent Office

Rijvisschestraat 126, 9052 Zwijnaarde, Belgium

Brussels Office

Leuvensesteenweg 613, 1930 Zaventem, Belgium

BE 0458.524.542

onze oplossingen

GMI totaaloplossingen (Gsolutions)
Gbuild
Gservice
Gtrade
Gfinance

GMI snelle-startoplossingen
GeCommerce
FleCreaS

uw sector