Dichter bij de klant en effectiever in de samenwerking door Microsoft Dynamics CRM

Handson & Partners zocht een toepassing om klantencontacten doelgericht en efficiënter te beheren en informatie uit te wisselen onder de vennoten onderling.

Bovenop de reeds werkende Microsoft Dynamics NAV werd standaard Dynamics CRM geïmplementeerd, aangevuld met een workflow-oplossing voor HR-beheer.

Download PDF

Sector:
financiële dienstverlening

Profiel:
boekhouding, controlling en financiële administratie voor derden

Oplossing:
Microsoft Dynamics NAV
Microsoft Dynamics CRM

Handson & Partners (part of the PwC network) is een sterk groeiende financiële dienstverlener, gespecialiseerd in boekhouding, controlling en financiële administratie. Het bedrijf werd in 2005 opgericht door de vier vennoten Peter Van Rooy, Geert Schellekens, Jean-Luc Tichoux en Ives Van Wingene, maar was al sinds 2002 actief onder de naam Fagro. Handson & Partners telt intussen vijf kantoren en heeft een zeventigtal financiële profielen in dienst. Het bedrijf realiseert anno 2013 een omzet van ongeveer 8 miljoen Euro en blijft continu verder groeien.

Ives Van Wingene: “Wij blinken uit in een kwalitatieve en flexibele dienstverlening op maat van onze klanten; of het nu een kleine KMO is of een bekende multinational. Door de uitgebreide financiële kennis van onze professionals kunnen wij klanten met uiteenlopende vragen bijstaan. Of er nu behoefte is aan een langdurige of kortstondige ondersteuning, aan een groot of klein team of gewoon wat praktisch advies.”

Alle informatie staat nu gedeeld. We zien van elkaar wat we doen, we kunnen informatie doorspelen en elkaar helpen. De samenwerking is er zeker op vooruit gegaan en dat is goed voor de zaken.

Ives Van Wingene

Vennoot, Handson & Partners

Dynamics CRM ondersteunt de vertrouwensrelatie met klanten

“Als financiële partner is het belangrijk om een echte vertrouwensrelatie met onze klanten op te bouwen. De informatie die we tijdens bezoeken of evenementen inwinnen, is voor ons erg waardevol”, vertelt Ives Van Wingene.

In het verleden bewaarde elke partner die informatie op zijn eigen manier in Excel. Informatie uitwisselen of selecties maken voor evenementen of mailings was niet eenvoudig.

Ives Van Wingene: “We hadden nood aan een tool waarin we alle klanteninformatie op een conforme manier kunnen registreren en waarin we de status van klanten of de inhoud van gesprekken of vragen kunnen bekijken.”

Handson & Partners richtte zich met deze wens tot GMI group, die in het verleden bij hen reeds de ERP-bedrijfssoftware Microsoft Dynamics NAV installeerde.

Wij kennen GMI group goed en werken al vele jaren met hen samen, ook bij klanten van ons. Ze hebben veel ervaring met implementaties bij dienstverlenende bedrijven. 

Ives Van Wingene

Vennoot, Handson & Partners

“GMI group adviseerde ons Dynamics CRM als beheerstool voor onze klantenrelaties. We hebben nog andere oplossingen bekeken, maar kozen finaal voor Dynamics CRM en de invoering ervan door één partij, GMI group. Zij onderscheidt zich van andere implementatoren door op basis van haar ERP roots, CRM te kunnen plaatsen binnen het totaalproces van een organisatie.”

Een krachtig verkoopinstrument

De basis van de implementatie stond er vrij snel en werd door GMI group aangevuld met enkele specifieke functies. De vier vennoten die instaan voor de sales binnen Handson & Partners, maken er vandaag intensief gebruik van.

Microsoft Dynamics CRM biedt ons een totaaloverzicht van onze klanten, leveranciers of andere relaties en hun status. Filteren in lijsten voor evenementen of mailings is eenvoudig en je kan makkelijk bijhouden wie positief op een uitnodiging reageerde. Binnenkomende vragen en klachten worden geregistreerd zodat we niemand vergeten te antwoorden. Erg belangrijk in een vertrouwensrelatie”, legt Ives Van Wingene uit.

 

Dynamics CRM helpt ook slapende klanten op te sporen, zodat die af en toe opnieuw gecontacteerd worden door één van de vennoten. Ives Van Wingene: “Alle informatie staat nu gedeeld. We zien van elkaar wat we doen, we kunnen informatie doorspelen en elkaar helpen. De samenwerking is er zeker op vooruit gegaan en dat is goed voor de zaken.”

Om data ‘clean’ te houden, heeft Handson & Partners ook procedures opgezet voor het invoeren en uitzuiveren van gegevens. “Slechts één persoon in het bedrijf mag contacten toevoegen of wijzigen. Wanneer brieven of mails terug bij ons terecht komen, gaan we nauwgezet op zoek naar de oorzaak. Als een contact bij een andere firma gaat werken, kan dat voor ons een interessante opportuniteit zijn”, legt Ives Van Wingene uit.

Procedures voor rekrutering

Standaard Dynamics CRM heeft GMI group verrijkt met specifieke functionaliteit voor de HR-activiteiten van Handson & Partners.

Ives Van Wingene: “Eén voltijdse HR-medewerker is continu in de weer met rekrutering; concreet: aantrekken, testen en evalueren van potentiële nieuwe medewerkers. In Dynamics CRM creëerde GMI group een vaste workflow waarmee we het hele rekruteringsproces kunnen opvolgen: van de eerste meeting, over alle testen tot finaal de aanwerving. Ook documenteren we van al onze profielen waar ze werden tewerkgesteld, wat de feedback van de klant was en waarom ze eventueel zijn weggestuurd”.

Logisch gevolg van groei

“Microsoft Dynamics CRM – mede geïnspireerd door het GMI 4D Solution Concept- is voor ons een belangrijk verkoopinstrument dat structuur en procedures introduceert in onze manier van zaken doen. Als je meer dan zeventig mensen op de payroll hebt, ben je verplicht om professioneel te werken. Microsoft Dynamics CRM is een logisch gevolg van onze groei”, besluit Ives Van Wingene.

Download PDF

Als je meer dan zeventig mensen op de payroll hebt, ben je verplicht om professioneel te werken. Microsoft Dynamics CRM is een logisch gevolg van onze groei.

Ives Van Wingene

Vennoot, Handson & Partners

Lees ook

SLV Nederland

Groothandel in verlichting kiest voor Dynamics 365 als digitaal platform om alle processen te verlichten en meer zicht te krijgen op de zaak.
Eduards Trailer Factory

Eduards Trailer Factory

In tegenstelling tot haar maatwerkbelofte stuurt dé specialist in aanhangwagens de productie volledig aan vanuit standaard Business Central.

Elicio

De overstap naar Business Central met Continia Document Capture brengt de digitale transformatie in stroomversnelling bij internationale energiespeler.

ibens

Specialist in zorghuisvesting gaat voluit voor een digitalisering van het klanten- en documentenbeheer met Dynamics 365, SharePoint en Teams.
  • Eén bedrijf, één oplossing

U bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij - naast ERP en CRM - ook digitale samenwerkingsplatformen (ECM), centraal documentbeheer (DMS), document handling en BI deel kunnen uitmaken van de oplossing die u nodig heeft.

  • Wij spreken uw taal

Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken uw taal en denken actief mee vanuit uw specifieke problematiek!

  • Uw toekomst veilig gesteld

Wij bieden oplossingen die ontwikkeld zijn binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kiest u voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren, samen met een netwerk van partners waar GMI group toonaangevend is.

  • Onze mensen maken het verschil

105 GMI-ers zorgen dagelijks voor uw automatisatie met verstand van zaken. Wij investeren permanent in kennis en kunde en zorgen voor een feel good cultuur bij onze mensen... want zij maken nu eenmaal het verschil.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.