Roland Europe Group

Roland Europe Group verwerkt dagelijks duizenden transacties dankzij een perfecte koppeling van het magazijn met Dynamics NAV

Omdat het goederenbeheer recent verplaatst werd van Roland Japan Corporation naar Roland Europe Group, zocht men naar een systeem dat het mogelijk maakte om alle transacties te vatten die plaatsvinden in het eigen magazijn, terug te integreren in de financiële administratie.  

Met de hulp van GMI group werd Microsoft Dynamics NAV geïmplementeerd om de facturatie naar de Europese verkoopafdelingen te ondersteunen. De grootste uitdaging was de koppeling van het Warehouse Management System (WMS) met de financiële administratie in Dynamics NAV. De implementatie van het systeem zorgt ervoor dat er vandaag dagelijks duizenden transacties kunnen verwerkt worden in Dynamics NAV.

Een van de grootste voordelen is het feit dat de volledige stock en inventaris op elkaar worden afgestemd en volledig overeenkomen. Alles wat fysiek aanwezig is in het magazijn, wordt dus financieel verwerkt in Dynamics NAV. Een ander voordeel is het feit dat een actie van een magazijnier resulteert in een automatisch verzonden verkoopfactuur naar onze Europese verkoopafdelingen.

De fiscale vertegenwoordiging van Roland Europe Group in België vormde een extra uitdaging. Aangezien alle aan- en verkoop van goederen onderhevig is aan de Belgische BTW-plicht, moest de accountafdeling in de UK een Belgische juridische rapportering afleggen.

Dankzij de perfecte communicatie tussen de interne Roland-medewerkers en de consultants van GMI group werd het ganse project opgeleverd in 3 maanden tijd. Als Belgische partner van Pipol, kon GMI group bovendien de implementatie op globale schaal uitvoeren. Een perfect voorbeeld van hoe GMI group internationale projecten in samenwerking met Pipol kan realiseren.

Meer informatie