Roland Europe Group

Dynamics NAV ondersteunt de facturatie naar alle Europese verkoopafdelingen

Dankzij de perfecte koppeling met het Warehouse Management System en Microsoft Dynamics NAV kunnen er vandaag dagelijks duizenden transacties verwerkt worden bij Roland Europe Group. Als Belgische partner van Pipol, kon GMI group bovendien de implementatie op globale schaal uitvoeren.

Een perfect voorbeeld van hoe GMI ook internationale projecten kan realiseren.

Sector:
distributie en logistiek

Profiel:
wereldleider in de ontwikkeling van digitale muziekinstrumenten

Oplossing:
Microsoft Dynamics NAV gekoppeld met het Warehouse Management System

Een van de grootste voordelen is het feit dat de volledige stock en inventaris op elkaar worden afgestemd en perfect overeenkomen. Alles wat fysiek aanwezig is in het magazijn, wordt dus financieel verwerkt in Dynamics NAV.

Mark Jacobs

European Program Manager, Roland Europe Group

Dagelijks duizenden transacties verwerken

Omdat het goederenbeheer recent verplaatst werd van Roland Japan Corporation naar Roland Europe Group, zocht men naar een systeem dat het mogelijk maakte om alle transacties te vatten die plaatsvinden in het eigen magazijn en terug te integreren in de financiële administratie.

Met de hulp van GMI group werd Microsoft Dynamics NAV geïmplementeerd om de facturatie naar de Europese verkoopafdelingen te ondersteunen. De grootste uitdaging was de koppeling van het Warehouse Management System (WMS) met de financiële administratie in Dynamics NAV. De implementatie van het systeem zorgt ervoor dat er vandaag dagelijks duizenden transacties kunnen verwerkt worden in Dynamics NAV.

Een van de grootste voordelen is het feit dat de volledige stock en inventaris op elkaar worden afgestemd en volledig overeenkomen. Alles wat fysiek aanwezig is in het magazijn, wordt dus financieel verwerkt in Dynamics NAV. Een ander voordeel is het feit dat een actie van een magazijnier resulteert in een automatisch verzonden verkoopfactuur naar onze Europese verkoopafdelingen.

De fiscale vertegenwoordiging van Roland Europe Group in België vormde een extra uitdaging. Aangezien alle aan- en verkoop van goederen onderhevig is aan de Belgische BTW-plicht, moest de financiële afdeling in de UK een Belgische juridische rapportering afleggen.

Binnen budget, scope en timing

Dankzij de perfecte communicatie tussen de interne Roland-medewerkers en de consultants van GMI group werd het ganse project opgeleverd op 3 maanden tijd. Als Belgische partner van Pipol, kon GMI group bovendien de implementatie op globale schaal uitvoeren.

Kortom, een perfect voorbeeld van hoe GMI group internationale projecten in samenwerking met Pipol kan realiseren.

Dankzij onze Pipol-alliantie van zeer ervaren partners, zijn we erin geslaagd om dit project ook globaal op te leveren. Binnen de vooropgestelde timing en budget.

Flemming Klausen

Operations Director, Pipol

Ook op weg naar een internationale transformatie?

Als Pipol Alliance Partner, is GMI group in staat om grote en kleine bedrijven – die hun activiteiten uit te breiden in andere landen – te ondersteunen met de implementatie van Microsoft Dynamics 365 (NAV / CRM). Tegelijkertijd fungeren we als implementatiepartner voor buitenlandse bedrijven die een filiaal in België wensen te vestigen.

Het benutten van de voordelen van een standaard ERP-oplossing vereist echter een grote mate van voorbereiding, structuur en vermogen om lokale bedrijfsbehoeften te begrijpen en aan te passen.

In deze whitepaper ontdekt u de belangrijkste principes voor een internationale ERP-oplossing met toegevoegde waarde en een oplevering die op tijd en binnen budget gerealiseerd wordt.

Lees ook

SproFit

Orthopedisch specialist kan potentiële en bestaande klanten voortaan beter opvolgen en centraliseren met Dynamics CRM.

Novolab

Gestructureerde processen voor lead generation, commerciële opvolging en services met Microsoft Dynamics CRM.

Mundipharma

Belgische zetel migreert naar standaardsoftware die kan voldoen aan internationale ‘compliance’ en aan de vereisten van lokale wetgevingen.

Contacteer ons

Nieuwsbrief

Waarom kiezen voor GMI?

Eén bedrijf, één oplossing

U bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij, naast ERP, ook Enterprise Collaboration & Content Management (ECM), Business Intelligence (BI) en Customer Relationship Management (CRM) deel kunnen uitmaken van de oplossing die u nodig heeft.

Wij spreken uw taal

Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken uw taal en denken actief mee vanuit uw specifieke problematiek! Kortom, we bespreken samen met u uw zakelijke automatiseringswensen en helpen ze graag waar te maken.

Uw toekomst veilig gesteld

Onze oplossingen worden ontwikkeld binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kiest u voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren en ondersteund worden door het belangrijkste softwarebedrijf ter wereld.

+32 14 57 49 10

Head Office

Nijverheidsstraat 13, 2260 Oevel, Belgium

Gent Office

Rijvisschestraat 126, 9052 Zwijnaarde, Belgium

Brussels Office

Leuvensesteenweg 613, 1930 Zaventem, Belgium

BE 0458.524.542

onze oplossingen

GMI geïntegreerde oplossingen (Gsolutions)
Gbuild
Gservice
Gtrade
Gfinance

GMI snelle-start-oplossingen
GeCommerce
FleCreaS

uw sector