Selecteer een pagina

Nexum

Sterke groei bij change management expert wordt mogelijk door Dynamics

Met ook expansie in het buitenland zit  Nexum momenteel in een sterke groeifase, waarbij een efficiënte opvolging van verkoop en projecten meer dan ooit cruciaal is.

GMI group introduceerde een maatoplossing gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 Sales, waarmee het beheer van leads en klanten optimaal wordt gestructureerd. Gaandeweg werd de focus van het implementatieproject nog verruimd met SharePoint en Teams

Sector:
consultancy en adviesbureaus

Profiel:
partner in change management 

Oplossing:
Microsoft Dynamics 365 Sales (CRM)
Microsoft SharePoint
Microsoft Teams

Staal- en glasconstructeur digitaliseert alle bedrijfsprocessen | GMI group

Meer dan ooit moeten bedrijven wendbaar zijn. In elke sector veranderen de omstandigheden en moet een organisatie kunnen inspelen op nieuwe opportuniteiten. Dat vergt nieuwe processen, structuren of technologieën. Om van zo’n transformatie een succes te maken, is een intense begeleiding aangewezen.

Nexum staat organisaties dan ook bij in verandering met change management.

Bekijk in deze aflevering van Z-Impact (op Kanaal Z) hoe GMI group alle businessbehoeftes heeft omgezet in een technische oplossing.

Bij digitale transformatie hebben we meer dan ooit nood aan een overkoepelende visie. We zien nog al te vaak dat bedrijven problemen proberen op te oplossen door kleine softwarepakketjes te installeren, die eigenlijk gebouwd zijn om enkel kleine problemen aan te pakken… De globale structuur, architectuur en visie ontbreekt nog bij heel wat bedrijven. Net dat is nodig om van digitale transformatie echt een succes te maken.

Kristof Van der Stadt

hoofdredacteur, DataNews

Een digitale transformatie avant-la-lettre

Nexum

Change management-dienstverlener Nexum heeft geen salesteam, maar wel behoefte aan CRM. Om de gewenste digitale transformatie te verwezenlijken, ambieerde Nexum een geïntegreerde oplossing waarbij alle informatie is gecentraliseerd.

Het Microsoft Dynamics-platform maakt de omvorming mogelijk. GMI group ontdekte al snel dat voor Nexum’s specifieke behoeftes een aanvullende configuratie van Dynamics 365 was vereist. SharePoint en Teams werden ook geïmplementeerd om de moderne werkplek te realiseren.

Op naar een betere opvolging van de verkoop en de projecten

“Veel organisaties moeten zich vandaag heruitvinden, terwijl ze al 10 jaar in verandering zitten en het met steeds minder mensen moeten doen. Dat is een grote uitdaging”, aldus Luc De Jaeger, founding partner bij Nexum.

Het bedrijf zit in een sterke groeifase, met ook expansie in het buitenland. Een efficiëntere opvolging van verkoop en projecten drong zich bijgevolg op…

Ons vak bestaat erin organisaties te begeleiden die willen transformeren, uit om het even welke sector en ongeacht het type van verandering. Wij gaan aan de slag wanneer de medewerkers anders moeten gaan werken. Dat kan moeilijk zijn, dus begeleiden wij onze klanten bij en tijdens die aanpassing.

Luc De Jaeger

Founding Partner, Nexum

Meer dan een optimalisatie van het commerciële proces

Goed overzicht en accurate prognoses met Power BI | GMI group

“We waren ons er ten eerste van bewust dat er geen gestructureerde opvolging van het commerciële proces was. De leads, de opportuniteiten, de projecten… er ging te veel informatie verloren, wat niet optimaal was”, zegt Antoine Wouters, Head Of Digital bij Nexum daarop.

“Na een interne bevraging bij onze medewerkers kwam ook enige frustratie aan het licht, omdat het door onze groei steeds moeilijker werd om efficiënt samen te werken.”

Nexum besliste om een nieuw cloud CRM-systeem te introduceren met de hulp van IT-dienstenleverancier GMI group. Maar gaandeweg werd de focus van dat project verruimd…

Van CRM tot samenwerkingsplatform

“Hier bij Nexum hebben we een CRM-oplossing geïntroduceerd en gebouwd op basis van Dynamics 365 Sales”, zegt GMI Account Executive James Bridges.

“Tijdens de implementatie stelden we bovendien vast dat er nog verschillende informatie-eilanden bestonden. Daarom hebben we ook SharePoint geïnstalleerd om de documentstromen te optimaliseren. En tenslotte hebben we Microsoft Teams opgezet voor een betere samenwerking en communicatie.”

Er is ook een stuk maatwerk uitgevoerd om de website volledig te integreren met het CRM-systeem. Als bezoekers zich inschrijven voor een opleiding, wordt het volledige inschrijvingsproces geautomatiseerd door de achterliggende Dynamics-oplossing.
James Bridges

Account Executive, GMI group

Change management is en blijft key…

Het project is vooral succesvol dankzij onze change management-methodologie die we zelf hebben toegepast, om er zeker van te zijn dat alle gebruikers de toepassing optimaal zouden gebruiken. Vandaag kunnen we stellen dat het CRM-systeem dagelijks door iedereen wordt gebruikt.

Antoine Wouters

Head Of Digital , Nexum

Op deze manier heeft Nexum ook zélf een digitale transformatie doorgemaakt die veel meer nieuwe mogelijkheden heeft geopend dan aanvankelijk gedacht.

Meer nog… de Microsoft-toepassingen zijn bovendien in zeer korte tijd ingeburgerd geraakt.

Lees ook

GeoDynamics

GeoDynamics

Na de introductie van CRM gaat softwareontwikkelaar GeoDynamics voor een samenwerkingsplatform op basis van SharePoint en Office 365.
Vosko

Vosko

Dé netwerkspecialist van Nederland stapt eenvoudig over van het oude intranet naar een modern samenwerkingsplatform.
Handson & Partners

Handson & Partners

Klantencontacten doelgericht en efficiënter beheren en informatie uitwisselen onder de vennoten onderling met CRM.
Smals

Smals

ICT-dienstverlener zocht en vond met Dynamics NAV een alternatief voor complexe combinatie van verspreide softwaretoepassingen.

Waarom kiezen voor GMI?

  • Eén bedrijf, één oplossing

U bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij - naast ERP en CRM - ook portalen en samenwerkingsplatformen (ECM) en BI deel kunnen uitmaken van de oplossing die u nodig heeft.

  • Wij spreken uw taal

Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken uw taal en denken actief mee vanuit uw specifieke problematiek!

  • Uw toekomst veilig gesteld

Wij bieden oplossingen die ontwikkeld zijn binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kiest u voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren, samen met een netwerk van partners waar GMI group toonaangevend is.

  • Onze mensen maken het verschil

Onze 95 GMI-ers zorgen dagelijks voor uw automatisatie met verstand van zaken. Wij investeren permanent in kennis en kunde en zorgen voor een feel good cultuur bij onze mensen... want zij maken nu eenmaal het verschil.

Volg onze webinars!

Houd uw cashflow onder controle met Business Central

Een beter beheer en inzicht van uw financiële gezondheid in tijden van crisis

do 08/10
13u00-13u30

Overbrug de kloof tussen sales en marketing met CRM en ClickDimensions

Marketing automation, volledig geïntegreerd in Dynamics 365 Sales!

Optimize your warehouse processes with a mobile WMS solution

Mobile WMS for Dynamics 365 Business Central and Dynamics NAV

Eenvoudig en overzichtelijk bouwprojecten beheren in SharePoint

Maak komaf met de ongestructureerde informatie binnen uw bouwonderneming

Doe samen meer met de kant-en-klare apps in Microsoft Teams

4 onmisbare toepassingen om online nog beter samen te werken

Bouw een sterk online verkoopkanaal uit met GeCommerce

Een krachtige webshop die naadloos verbonden is met uw ERP

Contacteer ons

Nieuwsbrief

+32 14 57 49 10

Head Office

Nijverheidsstraat 13, 2260 Oevel, Belgium

Gent Office

Rijvisschestraat 126, 9052 Zwijnaarde, Belgium

Brussels Office

Leuvensesteenweg 613, 1930 Zaventem, Belgium

BE 0458.524.542

onze oplossingen

GMI totaaloplossingen (Gsolutions)
Gbuild
Gservice
Gtrade
Gfinance

GMI snelle-startoplossingen
GeCommerce
bouwix

uw sector