De Kock

Microsoft Dynamics NAV en Gservice geven HVAC-specialist een groeispurt

Door de continue groei wilde De Kock bvba haar processen professionaliseren, de efficiëntie verhogen en de interne samenwerking verbeteren. Zo wilde het installatiebedrijf een standaard flow opzetten van calculatie tot uiteindelijke facturatie, die alle teams kunnen opvolgen.

De Kock bvba nam GMI group onder de arm, die Microsoft Dynamics NAV samen met haar Gservice-oplossing implementeerde.

Sector:
HVAC en sanitair

Profiel:
middelgrote HVAC-specialist en sanitairbedrijf
lid van de EEG GROUP

Oplossing:
Microsoft Dynamics NAV in combinatie met Gservice

Installatiebedrijf en HVAC-specialist De Kock kiest voor Gservice | GMI group

De keuze voor Microsoft Dynamics NAV lag voor de hand, omdat het toch om een wereldleider gaat op het gebied van ERP-software. Nu blijft de continuïteit van ons bedrijf ook gewaarborgd.

Hans Vanparijs

Algemeen directeur, De Kock bvba

Nog voor de overname door de EEG-bedrijvengroep, bleef De Kock bvba gestaag verder groeien, maar de IT-infrastructuur hinkte achterop. Het installatiebedrijf uit Turnhout, gespecialiseerd in HVAC en sanitair, zocht naar een manier om haar bedrijfsprocessen te professionaliseren en de interne samenwerking te optimaliseren.

Betrouwbaar pakket leidt tot transparante bedrijfsprocessen

“We hebben een ERP-project opgestart omdat ons voorgaande systeem op zijn maximale capaciteit zat en niet meer voldeed aan onze noden om onze groei te bevestigen”, zegt algemeen directeur Hans Vanparijs. “Ons vorige pakket kreeg te kampen met vertragingen en beperkingen, omdat het systeem het aantal gebruikers en transacties niet meer kon bolwerken.”

Na een uitgebreid marktonderzoek zocht De Kock ondersteuning bij automatiseringsspecialist GMI group. Het installatiebedrijf was vooral overtuigd door de ervaring die de IT-integrator ondertussen heeft opgebouwd in de HVAC- en installatiesector. Hans Vanparijs: “In de Gservice-oplossing van GMI group zijn de meeste bedrijfsprocessen voor onze sector al ingebouwd, wat de uiteindelijke implementatie alleen maar ten goede komt.”

Voor Hans Vanparijs was het vooral belangrijk dat het bedrijf efficiënt met verschillende gebruikers kon samenwerken in een technisch betrouwbaar systeem. “Dankzij de inbreng van onze IT-partner hebben we onze bedrijfsprocessen grondig onder de loep genomen, vereenvoudigd en gestandaardiseerd. Zo werken we nu transparanter en veel overzichtelijker.”

Installatiebedrijf en specialist in HVAC en sanitair kiest voor Gservice | GMI group

Gestroomlijnde bedrijfsprocessen: van calculatie tot order en facturatie

Dankzij die standaardisatie kan De Kock bvba nu het volledige proces van calculatie tot de uiteindelijke facturatie opstarten en afsluiten in het nieuwe ERP-systeem. Alle gebruikers van de verschillende projectteams (calculatie, verkoop, uitvoering en financiën) kunnen die flow opvolgen in het systeem.

“Doordat alle processen nu volgens een vast stramien verlopen, is de foutenmarge drastisch verlaagt. Daardoor werken we ook veel efficiënter. Ondanks de groei is het aantal medewerkers op de backoffice gelijk gebleven, terwijl het aantal techniekers gestegen is van 32 naar 45. Zonder de ondersteuning van het nieuwe ERP-pakket, was dat een moeilijk verhaal geworden”, aldus Hans Vanparijs.

De GMI-consultants hebben gezorgd voor koppelingen met onze leveranciers door webportals op te zetten. Op die manier werken we altijd met de correcte prijzen, artikelomschrijvingen en de desbetreffende artikelnummers.”

Hans Vanparijs

Algemeen directeur, De Kock bvba

Gservice-oplossing op maat van de sector

Onze consultants hebben jarenlange ervaring in het begeleiden van installatiebedrijven en het inrichten van project- en servicemanagement binnen Microsoft Dynamics NAV.

Lieven Tuytschaever

Account Executive, GMI group

Die flow van calculatieofferte naar uiteindelijke facturatie is een mooi voorbeeld van de toegevoegde waarde die Gservice van GMI group biedt. Door op projectbasis met sjablonen op maat van de installatiesector te werken, bespaar je veel tijd omdat je ze elke keer kan hergebruiken. In de toekomst kan De Kock ook nog de koelvloeistoffenboekhouding gebruiken die geïntegreerd is in Gservice.

Lieven Tuytschaever, Account Executive bij GMI group: “De Kock bvba is een installatiebedrijf in de HVAC-sector, waar project- en servicemanagement grondig zijn uitgewerkt. Onze consultants hebben jarenlange ervaring in het begeleiden van dit soort bedrijven en het inrichten van project- en servicemanagement binnen Microsoft Dynamics NAV.”

Betrouwbare partner met tonnen ervaring

Gestroomlijnde bedrijfsprocessen: van calculatie tot order en facturatie | GMI group

De Kock bvba heeft de samenwerking met GMI group als aangenaam ervaren. “Het traject is heel vlot verlopen. Na een periode van zes maanden hadden we alle processen geoptimaliseerd en was het nieuwe ERP-systeem operationeel. De experts van GMI group hebben alle gebruikers goed opgeleid, waardoor we snel van start konden gaan met het nieuwe systeem.”

De samenwerking met de IT-partner stopte daar nog niet. In de toekomst wil het installatiebedrijf de mogelijkheden van een geïntegreerd documentscanningsysteem bekijken. “Daarmee kunnen we het manuele werk bij het inboeken van aankoopfacturen verder beperken en de verschillende goedkeuringsflows automatiseren, zodat ook die op een meer gestructureerde manier verlopen”, besluit Hans Vanparijs.

Lees ook

Hortiplan

Met de overstap naar Dynamics NAV en Gservice, kan Hortiplan nu efficiënter en accurater werken, sneller factureren en de klanten een betere service geven.

Sanutal

HVAC-leverancier zocht een nieuwe WMS-oplossing: eenvoudig, ongecompliceerd en makkelijk om het magazijnpersoneel voor op te leiden.

Contacteer ons

Nieuwsbrief

Waarom kiezen voor GMI?

Eén bedrijf, één oplossing

U bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij, naast ERP, ook Enterprise Collaboration & Content Management (ECM), Business Intelligence (BI) en Customer Relationship Management (CRM) deel kunnen uitmaken van de oplossing die u nodig heeft.

Wij spreken uw taal

Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken uw taal en denken actief mee vanuit uw specifieke problematiek! Kortom, we bespreken samen met u uw zakelijke automatiseringswensen en helpen ze graag waar te maken.

Uw toekomst veilig gesteld

Onze oplossingen worden ontwikkeld binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kiest u voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren en ondersteund worden door het belangrijkste softwarebedrijf ter wereld.

+32 14 57 49 10

Head Office

Nijverheidsstraat 13, 2260 Oevel, Belgium

Gent Office

Rijvisschestraat 126, 9052 Zwijnaarde, Belgium

Brussels Office

Leuvensesteenweg 613, 1930 Zaventem, Belgium

BE 0458.524.542

onze oplossingen

GMI totaaloplossingen (Gsolutions)
Gbuild
Gservice
Gtrade
Gfinance

GMI snelle-startoplossingen
GeCommerce
bouwix

uw sector

Automatiseren met verstand van zaken

GMI 4D Solution Concept

U bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. Ons 4D Solution Concept staat garant voor een totaalbenadering waarbij, naast ERP, ook CRM, BI en ECM deel kunnen uitmaken van de oplossing die u nodig heeft.

Tournée 365

Tournée 365 | GMI group

Tournée 365 is een initiatief van GMI group i.s.m. diverse technologie- en business partners, belangenorganisaties, beroepsverenigingen en klanten.


Contacteer ons

Info

+32 14 57 49 10

info@gmigroup.be

hoofdkantoor

Nijverheidsstraat 13, 2260 Oevel

kantoor Gent

Rijvisschestraat 126, 9052 Zwijnaarde

kantoor Brussel

Leuvensesteenweg 613, 1930 Zaventem

Volg ons