Microsoft Dynamics 365 Business Central
Verbind mensen en processen met elkaar
Microsoft Dynamics 365 Business Central is een oplossing voor bedrijfsbeheer die eenvoudig te gebruiken en aan te passen is.
Garandeer bedrijfscontinuïteit met een cloudoplossing die sales-, service-, financiële en operationele teams verbindt zodat ze zich sneller kunnen aanpassen en resultaten kunnen boeken.
Uw bedrijfscontinuïteit gegarandeerd
Met Microsoft Dynamics 365 Business Central kan uw organisatie zich sneller aanpassen en meer resultaat boeken.
Zowel in de cloud als on-premise.
Met vertrouwen naar de cloud
Neem sneller nieuwe bedrijfsmodellen over met flexibele implementatie, betrouwbaarheid, veiligheid en een aanpasbare oplossing die meegroeit met uw organisatie.
Geef sales en service een boost
Zorg beter voor klanten door het complete verkoopproces te beheren vanuit Microsoft Outlook en lever betere resultaten met verbonden serviceactiviteiten.
Werk slimmer en sneller
Verbind mensen, processen en inzichten om sneller betere beslissingen te nemen met reeds beschikbare ondersteuning, dashboards en interoperabiliteit met Microsoft 365 en Teams.
Bevorder projectsuccessen
Zorg voor een geslaagde projectuitvoering en waarborg de winstgevendheid met planning, resourcing, tracering, kostprijsberekening, facturering, boekhouding en realtime intelligence.
Meer financiële zichtbaarheid
Versnel de financiële afwikkeling, verbeter de prognoses en werk met realtime prestatiemetrieken – zonder dat dochterondernemingen inboeten op naleving en beveiliging.
Optimaliseer de supply chain
Lever producten op tijd en pas uw organisatie aan veranderende bedrijfsmodellen aan met inzicht in de inkoop, productie, voorraad en magazijnen.
U krijgt het totale overzicht door de bedrijfs- en financiële informatie van de hele onderneming te verzamelen, zodat het beheer van uw financiën veel efficiënter zal verlopen.
Uiteraard volledig geïntegreerd met Microsoft 365 en in de cloud. Eenvoudig, snel en efficiënt.
Met Dynamics 365 Business Central brengt Microsoft de volledige kracht van Microsoft Dynamics NAV naar de cloud, met behoud van dezelfde functionaliteiten. Het is één complete oplossing met ingebouwde intelligence, die naadloos kan worden geïntegreerd met andere Microsoft-cloudservices zoals Microsoft 365.
Verder kan het worden aangepast of uitgebreid voor specifieke industriële behoeften met zogenaamde PowerApps, Microsoft Flow en Power BI.
Werk slimmer en sneller
- Werk met inzichten binnen de bedrijfsstroom
- Bevorder ononderbroken procesoptimalisaties
- Automatiseer werkstromen en processen
- Verbind uw data met Microsoft 365
- Reageer sneller op vragen
Maak gebruik van BI waar en wanneer u het nodig heeft, met realtime dashboards en KPI’s voor elke gebruikersrol.
Verbeter de resultaten en productiviteit met realtime systeemsuggesties op basis van historische data waarmee u de werknemers door werkstromen geleidt.
Optimaliseer prestaties met gebruiksvriendelijke werkstromen, controletrajecten, beveiliging van ondernemingsklasse en Artificial Intelligence.
Koppel uw bedrijfsdata met productiviteitstools zoals Microsoft Outlook en Excel om de ervaringen van klanten en werknemers te verbeteren, bijvoorbeeld met werkstromen van offertes naar betalingen.
Blijf verbonden en vereenvoudig uw werk door de Business Central-app in Microsoft Teams te installeren zodat u bedrijfsdata kan delen via Teams-chats.
Stroomlijn het financieel beheer
- Voer de regie over financiële data
- Breid moeiteloos uit naar mondiale markten
- Versnel de financiële afsluiting en rapportage
- Bewaak de financiële prestaties
- Neem meer winstgevende financiële beslissingen
Beheer de cashflow, bankafstemmingen, vaste activa, budgettering en projectkosten terwijl u de cyclustijden verkort met de extensie voor voorspelling van late betalingen.
Ondersteun probleemloos meerdere valuta’s, wisselkoersen, consolidaties, wederzijdse transacties en gelokaliseerde belastingregels.
Verkort de maandelijkse en jaarlijkse afsluitingstijden met een grootboek, debiteuren, crediteuren en vaste activa die onderling verbonden zijn. Stroomlijn de goedkeuringswerkstromen met Power Automate.
Gebruik ingebouwde rapporten, Excel of Microsoft Power BI en onbeperkte dimensies voor een realtime beeld van de cashflow. Identificeer financiële patronen, analyseer trends en verbeter de bedrijfsplanning.
Verbind rapporten, diagrammen en Power BI-data van boekhoud-, sales-, inkoop- en voorraadteams om nauwkeurige inzichten te verkrijgen en met vertrouwen financiële beslissingen te nemen.
Versnel de verkoopprocessen
- Prioriteer leads op basis van potentiële opbrengst
- Bied flexibele prijzen en kortingen
- Kom toezeggingen aan klanten na
- Verbeter het cashbeheer
Volg alle interacties met klanten en maak gebruik van begeleiding voor de beste mogelijkheden voor up-selling, cross-selling en vernieuwing binnen de volledige verkoopcyclus.
Creëer flexibele prijsstellingen en kortingsstructuren voor individuele klanten en groepen.
Bewaak overeenkomsten met klanten om snel informatie te kunnen geven over prijzen, kortingen, leverdatums, productbeschikbaarheid en uitvoeringsstatus.
Verhoog de cashflow met optimalisatie van de voorraad en maximaliseer de levensduur en governance bij activering van activa.
Lever uitzonderlijke klantenservice
- Zorg voor een soepele overgang van sales naar service
- Volg klantretouren en reparaties
- Maak uw servicebeloften waar
Registreer verzonden goederen automatisch als serviceartikelen en bewaar de vereiste details op één locatie zodat zowel sales- als serviceteams snel op vragen kunnen reageren.
Bied volledige vervangingen of eenvoudige reparaties, met kosten voor onderdelen en arbeidsloon op één serviceorder. Vergroot de loyaliteit door klanten tijdens de reparatie een vervangend apparaat aan te bieden.
Wijs personeel doeltreffend toe aan werkorders en werk vanuit een overzicht van servicetaken en werkdruk. Houd serviceovereenkomsten in het oog zodat klanten altijd betrouwbare service krijgen.
Bevorder projectsuccessen
- Verbeter de projectkosten en boekhouding
- Optimaliseer de resourceniveaus
- Stimuleer de winstgevendheid met projectinzichten
Zorg voor een beter beheer van projecten met roosters en geavanceerde mogelijkheden voor kostprijsberekening en rapportage. U kan gedetailleerde budgetten ontwikkelen en aanpassen om de winstgevendheid van projecten te garanderen.
Beheer het gebruik van resources via planning van capaciteit en verkoop. Volg de facturering van klanten ten opzichte van geplande of feitelijke kosten van opdrachten en offertes.
Maak gebruik van realtime BI over de projectstatus, winstgevendheid en metrieken voor het gebruik van resources.
Optimaliseer de toeleveringsketen
- Verbeter de betrokkenheid van leveranciers
- Werk met een holistisch beeld van de voorraad
- Voorspel voorraadaanvulling
Ontwikkel betere relaties met leveranciers en zet de beste aanbiedingen om in orders. Zorg voor naleving van interne en externe beleidsregels met procesbeheer en goedkeuringen.
Gebruik dezelfde waarderingsmethode of andere methoden voor uw voorraadartikelen. Verplaats ongehinderd artikelen en beheer de beschikbare voorraad met cyclustellingen.
Vul de voorraad aan op basis van feitelijke data, vraag en beschikbaarheid met behulp van ingebouwde intelligence. Maak gebruik van verkoopprognoses en verwachte voorraadtekorten om automatisch inkooporders te maken.
Optimaliseer het magazijnbeheer
- Verbeter de organisatie binnen opslagfaciliteiten
- Stroomlijn ontvangst en capaciteit
- Versnel docking en verzending
- Verbind klanten met activiteiten
Gebruik Business Central om opslaglocaties en zones in te stellen die een afspiegeling vormen van de indeling – rekken en planken – van het magazijn.
Gebruik een sjabloon om de beste plaatsing van artikelen te bepalen op basis van type, grootte en opslagcapaciteit.
Optimaliseer de ruimte en het pickingproces. Zorg voor snellere zendingen en minder wrijving door cross-docken mogelijk te maken.
Gebruik realtime data over de tijdzone, opslaglocatie en aantallen van elk artikel om orders van klanten beter te kunnen uitvoeren.
Uw onderneming heeft bepaalde doelstellingen. Samen met u, werken we een strategie uit om die te bereiken.
GMI group is als geen andere solution partner in het Dynamics-landschap beter geplaatst om u te adviseren hoe om te gaan met Business Central als nieuwste generatie van Microsoft-bedrijfstoepassingen.
Onze experten plannen, implementeren en ondersteunen het volledige project (of upgrade), afgestemd op uw specifieke vereisten.
Maak hier alvast uw keuze:
Start uw implementatietraject met een diagnose
Zet hier de eerste stap in het versneld proces om te transformeren naar een volledige ERP-oplossing in de cloud of on-premise en vraag een diagnose aan. Zo krijgt u zicht op de scope, het budget en de timing voor de invoering van Business Central, evenals een projectplan gebaseerd op ‘best practices’ bij onze klanten.
Toon meer
Met deze diagnose bent u beter in staat om een gefundeerde beslissing te nemen over de invoering van Business Central als ERP-systeem in uw organisatie. Meer nog, het diagnoseproces bespaart u weken of zelfs maanden in de uitvoering van de implementatie.
Kortom, kies voor 'business transformation made simple'!
Neem een Sprint: snel en standaard in de cloud!
Schrikt de kostprijs of complexiteit van een ERP-implementatie u nog af? Of ziet u op tegen de inspanning voor uw medewerkers? Met de Business Central Sprint introduceert u op een laagdrempelige manier de standaardfunctionaliteiten, zonder omslachtige functionele analyse.
Toon meer
Uw financieel team start op enkele weken tijd met de functionaliteiten die ze nodig hebben. Van aankoop en verkoop tot voorraadbeheer. Alles vanuit één gecentraliseerde omgeving in de cloud.
Door uw ERP-systeem eenvoudig te houden, gaat het implementatietraject ook sneller en verloopt de gebruikersadoptie soepeler... én blijven de kosten tot een minimum beperkt!
Gebruikt u reeds Dynamics NAV of Navision?
Laat u begeleiden u in een upgrade naar de allernieuwste versie van Dynamics 365. We bekijken uw bestaande situatie en maken een plan op met als doel om Business Central zo standaard mogelijk te gebruiken, rekening houdend met uw omgeving en reeds gedane investeringen in maatwerk. Dat wat goed is, nemen we over.
Toon meer
Op basis van een vragenlijst bespreken we structureel de stappen die in een dergelijk project aan de orde zijn, zoals:
Maatwerk
Na een analyse van de bestaande omgeving, brengen we het aanwezige maatwerk in kaart. We bespreken samen de opties om hier verder mee om te gaan in Business Central. Misschien is dit maatwerk ooit ontwikkeld, maar wordt het inmiddels niet meer gebruikt, omdat de bedrijfprocessen gewijzigd zijn. Of is het maatwerk nu in Business Central standaard aanwezig. Eventueel kunnen bepaalde processen aangepast worden, zodat maatwerk overbodig wordt. Het doel is om steeds met de standaardtoepassingen te werken. Indien maatwerk nodig is en reeds gemaakt werd in het verleden, nemen we dit zoveel als mogelijk over.
Licenties
We bespreken met u de bestaande licentie en de overgang naar Business Central. Dit omvat het aantal users, het jaarlijks onderhoud en de mogelijkheden voor de overzetting naar een prijsmodel waarbij per user per maand betaald wordt. Ook bekijken we de invloed van de overgang op de andere licenties, zoals bv. ISV solutions.
Architectuur
We bekijken wat het beste platform is waarop Business Central kan 'draaien'. In de meeste gevallen is dit een cloudomgeving, maar alternatieven zoals eigen- of gehoste servers of combinaties ervan zijn utieraard ook mogelijk.
Rapportage
We bespreken de mogelijkheden in Business Central waarbij reeds aanwezige rapporten als basis kunnen dienen. We bieden advies voor de overgang, waarbij ook Power BI een mogelijke optie kan zijn.
Interfaces
Aanwezige interfaces met andere omgevingen vormen een aandachtspunt. Per interface adviseren we een plan van aanpak over de werking ervan in de nieuwe Business Central-omgeving. Eventueel vervagen we de interface door standaardsoftware of -koppelingen in te zetten.
Datamigratie
De upgrade naar Business Central is het ideale moment om bestaande gegevens op te schonen. Dit kan gaan over oude klanten, artikelen of leveranciers of een historiek van vele jaren terug. We bespreken de scenario's en de mogelijkheden.
Ook zij kozen voor GMI:
Nieuwe functies in Dynamics 365 Business Central
GMI en Microsoft bouwen de brug naar de cloud op 27 april
Samen bruggen bouwen met Microsoft op ‘Bridge To The Cloud’
Waarom kiezen voor GMI?
- Eén bedrijf, één oplossing
U bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij - naast ERP en CRM - ook documentbeheer (DMS), digitale samenwerkingsplatformen (ECM) en BI deel kunnen uitmaken van de oplossing die u nodig heeft.
- Wij spreken uw taal
Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken uw taal en denken actief mee vanuit uw specifieke problematiek!
- Uw toekomst veilig gesteld
Wij bieden oplossingen die ontwikkeld zijn binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kiest u voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren, samen met een netwerk van partners waar GMI group toonaangevend is.
- Onze mensen maken het verschil
105 GMI-ers zorgen dagelijks voor uw automatisatie met verstand van zaken. Wij investeren permanent in kennis en kunde en zorgen voor een feel good cultuur bij onze mensen... want zij maken nu eenmaal het verschil.