CRM voor ledenbeheer
Optimaliseer het beheer van leden en relaties
Als ledenorganisatie is het opvolgen van uw leden en het opbouwen van duurzame relaties van cruciaal belang. Door deze administratieve processen te digitaliseren, kan u het ledenbeheer volledig automatiseren. Zo kan u focussen op wat echt belangrijk is, nl. een meerwaarde creëren voor uw leden.
Specifiek voor ledenorganisaties hebben wij hiervoor een CRM-toepassing ontworpen.
Met deze oplossing – gebouwd op Dynamics 365 Sales zet u de stap naar een gedigitaliseerd en uitgebalanceerd relatiebeheer.
Beschikbaar
op desktop, tablet of smartphone
Herkenbaar
Geïntegreerd
Onmisbaar
een noodzaak voor elke ledenorganisatie!
Van anoniem tot enthousiast lid
Goede relaties opbouwen met leden en prospecten voor de lange termijn, dat is het doel van CRM.
Een goed CRM-systeem helpt u in de zoektocht naar en de onboarding van nieuwe leden en zorgt voor een goede opvolging van bestaande leden, en dat vanuit één gecentraliseerde omgeving.
Ontdek hier de mogelijkheden:
Wij ondersteunen u met een CRM-oplossing gebouwd op Microsoft-technologie en volledig geënt op de noden van uw ledenorganisatie.
Reeds van bij de start zal deze bijdragen aan uw processen en uw medewerkers ontlasten in hun dagdagelijkse taken.
Klaar om met een CRM-oplossing aan de slag te gaan?
Onze experten helpen u graag om dat vlekkeloos te laten verlopen!
Koen Bauwens
Account Executive,
GMI group
Onboarding van nieuwe leden
Bij de verwelkoming van nieuwe leden komt heel wat kijken… In Dynamics 365 als CRM-toepassing kunt u dit volledige proces digitaliseren en opvolgen. Zo kunnen mijlpalen bepaald worden om het volledige onboardingsproces te structureren.
U heeft steeds een overzicht waar in het onboardingsproces een lid zich bevindt. Zo kunt u een due dilligence-proces invoeren om te controleren of een lid aan de nodige voorwaarden voldoet en kunt u ook datums bijhouden zodat u geen enkele deadline meer mist in dit proces.
Op deze manier voelt een lid zich meteen welkom bij uw organisatie.
Opvolgen van jaarlijkse lidgelden en facturatie
Als ledenorganisatie kruipt er veel werk in het opvolgen van de jaarlijkse lidgelden. Via Dynamics 365 CRM kan dit proces gestroomlijnd en geautomatiseerd worden.
Zo kan er automatisch een nieuwe factuur verstuurd worden naar de leden om hun jaarlijkse bijdrage te betalen. Deze verkoopfacturen kunnen dan doorgestuurd worden naar uw financiële omgeving (bijvoorbeeld Dynamics 365 Business Central als ERP-systeem) voor de verdere opvolging.
Op deze manier hoeft u zich niet meer bezig te houden met de administratieve noodzakelijkheden en kunt u zich focussen op wat echt belangrijk is, namelijk de leden.
Portaal voor interactie met leden en informatiedeling
Als ledenorganisatie gaat u vaak in interactie met uw leden en is informatiedeling met de leden van cruciaal belang.
Een portaal (of extranet) naar uw leden toe is dan ook geen overbodige luxe in het digitale tijdperk. Op deze manier kunt u in interactie gaan met uw leden en hen de mogelijkheid bieden om zelf aanvragen in te dienen of zaken te beheren.
Verder kunt u ook belangrijke informatie of documenten delen met uw leden via dit portaal.
Met Dynamics 365 Sales als CRM-toepassing kunnen verkopers hechte relaties met klanten opbouwen, acties uitvoeren op basis van inzichten en sneller deals sluiten. Ze gebruiken Dynamics 365 om accounts en contactpersonen bij te houden, hun verkopen van potentiële klant tot order op te volgen of hun bestaande klanten beter op te volgen, klachten op te vangen en af te handelen.
Maar gedurende deze communicatieprocessen worden er documenten opgemaakt die verband houden met een klant of prospect. Deze documenten worden best gecentraliseerd zodat ze snel en direct kunnen worden geraadpleegd wanneer nodig.
Om dit op een eenvoudige, maar efficiënte manier te laten verlopen heeft GMI een kant-en-klare oplossing uitgewerkt waarbij Microsoft SharePoint perfect gekoppeld wordt met Dynamics 365.
Deze gebruiksvriendelijke oplossing maakt het eenvoudiger om documenten te centraliseren. Zo beschikken uw medewerkers altijd over documenten die specifiek betrekking hebben op klanten en prospecten. Meer nog, ook uw externe relaties hebben toegang tot de documenten die u wenst te delen met hen.
Ontdek de mogelijkheden:
Empty
Hoe documenten opladen en delen?
Via de drag & drop-pagina heeft u enkele handige mogelijkheden om documenten te beheren:
- Opladen van één of meerdere documenten (alsook mails en bijlagen)
- Creatie van een nieuw document op basis van een template
- Extern delen van één of meerdere documenten
- Zoeken naar documenten of filteren op type, documentsoort of gedeelde documenten
Hoe documenten gestructureerd beheren?
Ook garanderen wij een permanent gestructureerd documentbeheer dankzij deze extra functionaliteiten:
- Selecteer metadata via een overzicht van de termen of via autocomplete
- Deze selectie is van toepassing op alle bestanden die u wilt opladen
- Automatische controle of alle velden correct zijn ingevuld
- Gestructureerde bestandsnamen op basis van metadata, onderwerp en originele bestandsnaam
- Geef aan of een document al dan niet zichtbaar mag zijn voor alle gebruikers (via een slot)
Snel starten met CRM?
Met onze CRM Sprint introduceert u op een laagdrempelige manier de kracht van Microsoft Dynamics 365 Sales binnen uw organisatie.
Uw commerciële teams starten op enkele dagen tijd met de standaardfunctionaliteiten die ze nodig hebben.
Van verkoop, marketing tot service. Alles vanuit één gecentraliseerde omgeving.
Wat is een CRM Sprint?
Snel
op korte tijd geïmplementeerd, zonder omslachtige analyse
Eenvoudig
Standaard
standaardfunctionaliteiten van Dynamics 365 Sales met additionele componenten die door GMI werden ontwikkeld
GMI en Microsoft bouwen de brug naar de cloud op 27 april
Samen bruggen bouwen met Microsoft op ‘Bridge To The Cloud’
Companyweb nu geïntegreerd in Dynamics 365 Sales (CRM)
Waarom kiezen voor GMI?
- Eén bedrijf, één oplossing
U bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij – naast ERP en CRM – ook documentbeheer (DMS), digitale samenwerkingsplatformen (ECM) en BI deel kunnen uitmaken van de oplossing die u nodig heeft.
- Wij spreken uw taal
Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken uw taal en denken actief mee vanuit uw specifieke problematiek!
- Uw toekomst veilig gesteld
Wij bieden oplossingen die ontwikkeld zijn binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kiest u voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren, samen met een netwerk van partners waar GMI group toonaangevend is.
- Onze mensen maken het verschil
Ruim 100 GMI-ers zorgen dagelijks voor uw automatisatie met verstand van zaken. Wij investeren permanent in kennis en kunde en zorgen voor een feel good cultuur bij onze mensen… want zij maken nu eenmaal het verschil.