facebookpixel
Selecteer een pagina

Seris Technology

Digitalisering en automatisering stellen verdere groei veilig

Om efficiënter en klantgerichter te kunnen werken, wilde beveiligingsbedrijf Seris verder digitaliseren. Het oude ERP-systeem werd vervangen door Microsoft Dynamics NAV en geconnecteerd met andere toepassingen, zodat medewerkers makkelijker en vlotter kunnen werken.

Vandaag blikt Seris terug op een succesvol change project met GMI group die de totaaloplossing Gservice implementeerde, compleet geïntegreerd met o.a. SharePoint en Teams.

Sector:
bewaking en beveiliging

Profiel:
beveiligingsbedrijf actief in inbraak- en branddetectie, camerabewaking en toegangscontrole
onderdeel van de Franse Seris Group

Oplossing:
Microsoft Dynamics NAV in combinatie met Gservice
Microsoft SharePoint / Teams / Power BI
Dime.Scheduler

Mobile NAV

Installatiebedrijf en HVAC-specialist De Kock kiest voor Gservice | GMI group

Download PDF

Seris Technology is een servicebedrijf dat klantentevredenheid hoog in het vaandel draagt. Om zijn dienstverlening naar een nog hoger niveau te tillen, is verdere digitalisering een noodzaak. Door de implementatie van een nieuw ERP-systeem, dat volledig geconnecteerd werd met de dagelijkse toepassingen zoals Outlook en Teams, merken de medewerkers van Seris Technology dat ze makkelijker en vlotter kunnen werken. Het management ziet nu in real time hoe de operaties lopen en de klanten worden sneller en efficiënter geholpen. Een succesvol project dat GMI group binnen het voorziene budget en tijdsbestek realiseerde.

Dankzij dit systeem kunnen we efficiënter werken, kunnen onze medewerkers zich toeleggen op klantenservice en hebben we finaal een hogere klantentevredenheid. Dat is de échte return on investment.

Christophe Voets

Director, Seris Technology

Download PDF

Investeren in mensen en kwaliteit

“Digitaliseren is voor ons, net als voor elk bedrijf, belangrijk. Door verder te digitaliseren en onze processen te automatiseren, kunnen we efficiënter werken”, legt Christophe Voets, director van Seris Technology, uit.

“We zitten in een concurrentiële, maar groeiende branche. Dat betekent dat we verder willen investeren in onze kwaliteit en in onze mensen. Digitalisering is geen verhaal dat ten koste gaat van werkgelegenheid, maar dat ons in staat stelt om te blijven groeien en onze medewerkers volop in te zetten voor klantenservice in plaats van administratieve taken.”

Seris Technology

Een open hartoperatie

Twee jaar geleden besliste het bedrijf om over te schakelen naar een nieuwe ERP-systeem. “Onze bestaande ERP was aan vernieuwing toe: het pakket kon niet meer mee evolueren met de nieuwe toepassingen die wij wilden gebruiken. Als beveiligingsbedrijf is cybersecurity bovendien primordiaal. Ook op dat vlak was een update aan de orde. Daarom gingen we op zoek naar een nieuw, toekomstgericht pakket.”

“Zo’n implementatie is niet te onderschatten. Het is eigenlijk een soort open hartoperatie voor de belangrijkste applicatie in het bedrijf”, besluit Christophe Voets nog.

We hadden al goede ervaringen met GMI group en we wisten dat ze een sterke expertise in Microsoft Dynamics hebben. Dat gaf het vertrouwen om met hen in zee te gaan.
Christophe Voets

Director, Seris Technology

Het ecosysteem van Microsoft

Voor het management van Seris Technology was het vanzelfsprekend om voor een Microsoft-oplossing te kiezen. “We kozen bewust voor Microsoft Dynamics omdat het een heel ecosysteem aan oplossingen beschikbaar heeft. Het integreert ook naadloos met de andere toepassingen die we gebruiken zoals Outlook, Sharepoint en Teams.

De onderlinge compatibiliteit en interactie van al die zaken zorgt er ook voor dat je er nog meer waarde uit haalt”, aldus Christophe Voets.

“Eén van de belangrijkste voordelen is dat alle informatie die we over onze klanten hebben, nu gecentraliseerd wordt in één platform. Elke medewerker beschikt op elk moment over de meest recente gegevens. Bovendien gebruiken we de kracht van Power BI om realtime onze operaties op te volgen via specifieke dashboards: informatie over het aantal interventies, de doorlooptijd van een interventie, over de facturatie, enzovoort…

Daardoor kunnen we snel bijsturen als het nodig is, wat uiteraard voor een hogere klantentevredenheid zorgt.”

Gservice: de meest actuele praktijken uit de sector

GMI group heeft als IT-dienstverlener een ruime ervaring bij service- en installatiebedrijven en biedt hen een totaaloplossing met een eigen ontwikkelde platform: Gservice. Deze werd verder afgestemd op de concrete noden van Seris Technology. Zodoende werd de standaard Dynamics software aangevuld met specifieke functionaliteiten rond projectwerking, service management, een planningstool warehouse management en scanning tot zelfs een mobiele applicatie voor technici die bij klanten langsgaan. Zo werden de beste en meest actuele praktijken uit de sector vervat in één enkele oplossing.

“We hadden al een mobiele applicatie voor werkbonnen. Maar die werkte enkel als ze verbonden was met het internet. Nu kunnen we ook offline werken, zodat klanten niet meer in weer en wind een document hoeven te ondertekenen.”

Seris Technology

Vertrouwen als sleutel tot succes

Christophe Voets blikt inmiddels terug op een geslaagd project: “Er was een groot vertrouwen en sterke interactie tussen ons en GMI group. Mede daardoor hebben we dit change project gerealiseerd binnen het voorziene budget en de vooropgestelde timing.”

Download PDF

Ook bij onvoorziene issues – die je altijd hebt in dergelijk project – heeft het GMI team steeds snel gereageerd, zodat we konden bijsturen waar nodig.
Christophe Voets

Director, Seris Technology

Lees ook

De Kock

De Kock

HVAC en sanitair specialist kan met Gservice haar bedrijfsprocessen professionaliseren en de interne samenwerking optimaliseren.
Hortiplan

Hortiplan

Met de overstap naar Dynamics NAV en Gservice, kan Hortiplan nu efficiënter en accurater werken, sneller factureren en de klanten een betere service geven.
Sanutal

Sanutal

HVAC-leverancier zocht een nieuwe WMS-oplossing: eenvoudig, ongecompliceerd en makkelijk om het magazijnpersoneel voor op te leiden.
Deforche Construct

Deforche Construct

Digitaliseringsproject zorgt voor betere samenwerking, rapportage en projectbeheer bij staal- en glasconstructeur.

Waarom kiezen voor GMI?

  • Eén bedrijf, één oplossing

U bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij - naast ERP en CRM - ook portalen en samenwerkingsplatformen (ECM) en BI deel kunnen uitmaken van de oplossing die u nodig heeft.

  • Wij spreken uw taal

Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken uw taal en denken actief mee vanuit uw specifieke problematiek!

  • Uw toekomst veilig gesteld

Wij bieden oplossingen die ontwikkeld zijn binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kiest u voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren, samen met een netwerk van partners waar GMI group toonaangevend is.

  • Onze mensen maken het verschil

Onze 95 GMI-ers zorgen dagelijks voor uw automatisatie met verstand van zaken. Wij investeren permanent in kennis en kunde en zorgen voor een feel good cultuur bij onze mensen... want zij maken nu eenmaal het verschil.

Contacteer ons

Nieuwsbrief

+32 14 57 49 10

Head Office

Nijverheidsstraat 13, 2260 Oevel, Belgium

Gent Office

Rijvisschestraat 126, 9052 Zwijnaarde, Belgium

Brussels Office

Leuvensesteenweg 613, 1930 Zaventem, Belgium

BE 0458.524.542

onze oplossingen

GMI totaaloplossingen (Gsolutions)
Gbuild
Gservice
Gtrade
Gfinance

GMI snelle-startoplossingen
GeCommerce
bouwix
GMI Intranet

uw sector