Geoptimaliseerde magazijnprocessen met Dynamics NAV en Mobile WMS

Bij de upgrade naar de nieuwste versie van Microsoft Dynamics NAV zocht HVAC-bedrijf Sanutal meteen naar een nieuwe WMS-oplossing. Eenvoudig, ongecompliceerd en makkelijk om het magazijnpersoneel op te leiden.

GMI group introduceerde Mobile WMS van Tasklet Factory en leidde hen door het hele implementatieproces.

Sector:
HVAC (heating, ventilation & air conditioning)

Profiel:
leverancier van componenten voor verwarmings- en koelinstallaties

Oplossing:
Microsoft Dynamics NAV in combinatie met Tasklet Factory – Mobile WMS

Geoptimaliseerde magazijnprocessen met Dynamics NAV en Mobile WMS | GMI group

Het HVAC-bedrijf Sanutal werd opgericht in 1993 en verdeelt sindsdien componenten voor verwarmings- en koelinstallaties. Het magazijn en productiegebied strekt zich uit over meer dan 20.000 m² en het aantal artikelen dat ze vervoeren, is meer dan 5.000. Hun klanten bevinden zich voornamelijk in België en Luxemburg en zijn distributeurs van ventilatie-, sanitair- en zonne-energieprojecten.

De kernwaarden van Sanutal zijn altijd gebaseerd geweest op goede klantenservice, kwaliteitsproducten, innovatie en kennis.

We wilden een oplossing die zijn waarde op de markt al had bewezen. Na de eerste online demo met Tasklet factory en GMI group was ik al overtuigd.

Patrick Verdonck

Logistics Manager, Sanutal

Groei zet de magazijnactiviteiten onder druk

Naar een nieuw WMS met Microsoft Dynamics NAV en Tasklet Factory | GMI groupsing

Patrick Verdonck Logistics Manager bij Sanutal: “de meeste klanten van Sanutal verwachten uiteraard een tijdige en accurate afhandeling van hun bestellingen. Om ons serviceniveau te kunnen realiseren, beseften we dat we onze werkprocessen in het magazijn moesten wijzigen, omdat de bestaande processen niet langer konden voldoen aan het stijgende aantal bestellingen. We hadden een oplossing nodig om onze magazijnmedewerkers te helpen de orderstroom zo efficiënt en snel mogelijk af te handelen. Dit zonder extra druk uit te oefenen op de werknemers en zonder extra personeel aan te nemen. Bovendien hadden we een oplossing nodig om ons te helpen de voorraad bij te houden en fouten tijdens het orderverzamelen te verminderen.”

“Voordat de Mobile WMS-oplossing van Tasklet Factory werd geïmplementeerd, was het magazijn in Sanutal voor 100% op papier gebaseerd. We gebruikten geen streepjescodes voor onze artikelen, dus de registraties van de meer dan 5000 artikelen met streepjescodes waren eigenlijk een van de grootste uitdagingen, maar het was de moeite waard”, zegt Patrick Verdonk.

Op zoek naar een gebruiksvriendelijke oplossing

Patrick Verdonck heeft eerder met verschillende WMS-oplossingen gewerkt, wat nogal ingewikkeld was, dus toen haar ERP-partner GMI group de Mobile WMS-oplossing introduceerde, was hij erg blij om te zien hoe gebruiksvriendelijk deze oplossing wel was. Eenvoudig, ongecompliceerd en makkelijk om het magazijnpersoneel op te leiden. Dat waren enkele van de vereisten die Sanutal had voor een nieuwe WMS-oplossing. “Na de eerste online demo met Tasklet factory en GMI group was ik al overtuigd”, aldus Patrick Verdonck.

“We wilden een oplossing die zijn waarde op de markt al had bewezen, en dat is precies wat we hebben gekregen.”

Een geweldige functie binnen de oplossing is de mogelijkheid voor de magazijnmedewerkers om items en/of bins op te zoeken, te verplaatsen, ongeplande tellingen uit te voeren, enz. En dat allemaal ter plaatse. Dus voordat we naar de dichtstbijzijnde computer moesten gaan of de verkoopafdeling om hulp moesten vragen.

Patrick Verdonck

Logistics Manager, Sanutal

Geoptimaliseerde magazijnprocessen

Over het algemeen vinden we dat het niet meer zo druk is in het magazijn. Het voelt minder hectisch aan, hoewel dit niet het geval is, aangezien we meer dan 10% verzetten dan vorig jaar. En dit met hetzelfde aantal werknemers.

Patrick Verdonck

Logistics Manager, Sanutal

“We hebben veel tijd in het magazijn kunnen besparen, maar ook de backoffice van de verkoopafdeling heeft geprofiteerd van de oplossing. De verkoopafdeling bezorgt ons de bestelling en wij handelen de rest af, inclusief alle boekingen in Navision via de scanners.

“We hebben ook een verbetering in het picken ervaren. Dat gebeurt nu veel sneller dan voorheen. Nu, 4 maanden na het begin van het gebruik van de oplossing, zien we een duidelijke verbetering in het ontvangstgebied, zowel in de tijd die we besteden aan het ontvangen als met een pak minder fouten”, gaat Patrick verder.

Een goede ERP-partner maakt het verschil

“Voordat ik bij Sanutal begon, gebruikten men een oudere versie van Navision, maar in 2016 besloten we om te upgraden naar de nieuwste versie van Microsoft Dynamics NAV en GMI group heeft ons hierbij geholpen.”

Alvorens over te schakelen naar GMI group werkte Sanutal met een andere ERP-partner. Ze ondervonden veel problemen en hadden niet het gevoel dat ze de expertise kregen die ze nodig hadden. De redenen om voor GMI group te kiezen, waren in de eerste plaats de goede referenties die ze hadden, maar ook omdat Patrick eerder in zijn vorige baan bij GMI group werkzaam was, en waar ze ook fantastisch werk hebben geleverd.

“Ze zijn zeer goed geïnformeerd, ze spreken de taal van de operationele mensen en ze spreken geen computertaal – dat is zo belangrijk”, besluit Patrick Verdonck nog.

We hebben samen met GMI group Mobile WMS geïmplementeerd. Ze stonden ons bij met het maken van een projectplan en dat heeft ons echt geholpen om steeds de controle en het een overzicht over het project te behouden.

Patrick Verdonck

Logistics Manager, Sanutal

“We hielden één tot twee wekelijkse vergaderingen om ervoor te zorgen dat alles volgens plan verliep. GMI heeft uitstekend werk geleverd door ons te helpen de beste oplossing te vinden en ons door het hele implementatieproces heen te leiden.”

Lees ook

SLV Nederland

Groothandel in verlichting kiest voor Dynamics 365 als digitaal platform om alle processen te verlichten en meer zicht te krijgen op de zaak.
Sanicomfort

Sanicomfort

Groothandel in sanitair en verwarming lanceert met GeCommerce een compleet nieuwe webshop met uitgebreid klantenportaal, gekoppeld met ERP.

Seris Technology

Beveiligingsexpert stelt groei veilig door verder te digitaliseren en te automatiseren. Gservice tilt de dienstverlening naar een hoger niveau.

De Kock

HVAC en sanitair specialist kan met Gservice haar bedrijfsprocessen professionaliseren en de interne samenwerking optimaliseren.
  • Eén bedrijf, één oplossing

U bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij - naast ERP en CRM - ook digitale samenwerkingsplatformen (ECM), centraal documentbeheer (DMS), document handling en BI deel kunnen uitmaken van de oplossing die u nodig heeft.

  • Wij spreken uw taal

Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken uw taal en denken actief mee vanuit uw specifieke problematiek!

  • Uw toekomst veilig gesteld

Wij bieden oplossingen die ontwikkeld zijn binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kiest u voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren, samen met een netwerk van partners waar GMI group toonaangevend is.

  • Onze mensen maken het verschil

105 GMI-ers zorgen dagelijks voor uw automatisatie met verstand van zaken. Wij investeren permanent in kennis en kunde en zorgen voor een feel good cultuur bij onze mensen... want zij maken nu eenmaal het verschil.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.