Jouw bouwadministratie in één oogopslag
De uitdagingen voor een bouwonderneming zijn niet min: de calculatie in goede banen leiden, de stand van zaken van de werven opvolgen, kosten correct toewijzen aan ieder project, de nacalculatie uitvoeren en zo snel mogelijk factureren…
Met de kant-en-klaaroplossing Gbuild heb je alle functionaliteiten voorhanden die je als bouwbedrijf nodig hebt.
GEÏNTEGREERDE SOFTWARE VOOR BOUWBEDRIJVEN:
INDUSTRIE- EN STAALBOUW | RUW- EN WEGENBOUW | INFRASTRUCTUURWERKEN | GROND- EN AFBRAAKWERKEN | RESIDENTIËLE BOUW | NIEUWBOUW EN RENOVATIE | WATERBOUW | AFWERKING | PROJECTONTWIKKELING | AANNEMER | ARCHITECT | STUDIEBUREAU
Bouwmanagement in één systeem
In de huidige context van steeds snellere digitalisering is een professionele ondersteuning op administratief en bouwtechnisch gebied ook voor jouw bouwonderneming belangrijker dan ooit.
Dat kan je alleen maar realiseren met een goed draaiend bedrijfssysteem dat al je processen voortaan gestroomlijnd samenbrengt.
Ontdek de voordelen van onze totaaloplossing Gbuild:
-
Centraliseer alle data in het ERP-systeem
Maak komaf met aparte tools en spreadsheets. Werk voortaan op een uniforme manier in Microsoft Dynamics 365 Business Central (of NAV).
-
Focus op jouw bedrijfsactiviteit
Kies voor ERP-software die werkt zoals jouw mensen graag willen werken: herkenbaar, gebruiksvriendelijk en eenvoudig in gebruik.
-
Toegang tot belangrijke informatie
Geef je bouwteam vlot toegang tot alle projectinformatie. Met een digitaal samenwerkingsplatform kunnen je medewerkers, klanten en leveranciers vlot met elkaar communiceren.
-
fVolg projecten en werven beter op
Met Gbuild kan je alle operationele taken van het projecten goed beheren en de werven nauwkeuring opvolgen, van voor- tot nacalculatie. Zo kan je jouw projecten en werven efficiënter opvolgen.
-
Naar een actuele projectstatus
Volg alle cijfermatige projectinfo in real time op met statistieken per kostendrager (uren, materiaal) of kostenplaats of activiteit (funderingen, metsel- of daktimmerwerk, …). Met een dashboard visualiseer je alle relevante informatie per project.
-
UEen volledig zicht op de werf
Dankzij de integratie met timaster kan je gebruik maken van dynamische plansoftware. Zo koppel je in real time de projectplanning- en resourceplanningtool aan elkaar.
Gbuild in beeld:
Overkoepelende aanpak leidt de digitale transformatie in goede banen
Met de overstap naar een nieuw ERP-systeem trok Sibomat haar digitaliseringsstrategie van de laatste jaren verder door. GMI group zorgde niet alleen voor een upgrade naar Dynamics 365 Business Central, maar bracht deze meteen onder in Gbuild: dé bouwoplossing die integratie met andere toepassingen mogelijk maakt.
Zo geeft de koppeling met de CRM-applicatie Dynamics 365 Sales het aannemingsbedrijf nu een beter zicht op alle fases van het bouwproject. En tenslotte gaf de uitrol van een nieuw klantenportaal met SharePoint de dienstverlening een boost.
Wij hebben voor GMI gekozen omdat we konden instappen in een bouwoplossing waarvan we weten dat het mee zal evolueren in de tijd en binnen de markt.
Wat zeggen onze klanten?
Meer dan 450 klanten in België en Nederland maken dagelijks gebruik van onze oplossingen.
Zowel een KMO als een multinational kan bij ons terecht.
Adams
Van Poppel
Groep Van Roey
BAM Galère
Ook zij kozen voor GMI:
Stroomlijn al uw activiteiten
Indien u mee aan het roer staat van een middelgrote of grote bouwonderneming, is ook voor u een volledig geïntegreerde bouwsoftware de allereerste prioriteit.
Met Gbuild verlopen al uw processen voortaan gestroomlijnd in één softwaresysteem – van backoffice en projectopvolging tot rapportering en documentbeheer en archivering.
Ontdek de functionaliteiten:
1
Voorcalculatie
Om een bouwproject binnen te halen, moet u een scherpe verkoopprijs kunnen maken. Schat alle kosten van het project zo correct mogelijk in op basis van een accurate voorcalculatie. Zo neemt u een marge op de meest optimale verkoopprijs.
Meetstaten inlezen
Voorcalculatie
- berekenen van kostprijzen
- automatisch gegevens uit meetstaat overnemen
- extra detailvenster per post met achterliggende activiteiten
- calculatie met individuele artikelen en/of resources a.d.h.v. gegevens uit bibliotheken
- gebruik van tijdelijke calculatiemiddelen, herbruikbaar in andere posten
- stuklijsten of samengestelde artikelen met weergave in detaillijnen
- invoeren van herberekeningsfactoren in functie van moeilijkheidsgraad
Prijsaanvragen
- prijsvergelijkingen met overzichten per post en per leverancier
- meerdere prijsaanvragen per verkoopofferte
- toevoegen van wijzigingen of aanvullingen, kortingen, leveringsvoorwaarden, …
- toevoegen van extra leveranciers, artikelen of posten aan bestaande prijsvergelijking
- automatische creatie van inkoopdocument op basis van prijsaanvraag
- afdrukken en versturen van inkoopoffertes naar leveranciers
Verkoopprijs en offertes bepalen
- bepalen van verkoopprijzen a.d.h.v. winstpercentages
- aparte winstpercentages voor uren, materialen, onderaanneming, …
- rechtstreeks invoeren van verkoopprijzen per regel
- gebruik van globale verkoopprijs, met prorata-verdeling over de posten
- gebruik van forfaitaire werfkost, met prorata-verdeling over gekozen posten
- aanmaken van offertes op basis van ‘type’-offerte
- archivering en vergelijking van verschillende offerteversies
2
Voorbereiding
Van zodra uw klant akkoord gaat met de prijs, kan u automatisch een project aanmaken en bepaalt u werkbegrotingen en detailbudgetten per post. Plan makkelijk eigen resources in en stel inkoopbestellingen of raamcontracten op.
Werkbegroting en budget
Contracten en bestellingen
3
Uitvoering
Registreer de benodigde uren, materialen, materieel en onderaannemingen rechtstreeks op het bouwproject. Volg de situatie van uw personeel, materieel en voorraad op de voet op en pas uw prognoses aan aan de realiteit.
Materiaalbeheer
- boeken van materiaalverbruik uit voorraad op basis van magazijnbonnen
- materiaalverbruik rechtstreeks op project
- beheer van samengestelde artikelen of stuklijsten
- terugname van goederen
Materieel en VCA
- creatie van nieuwe machine of gereedschap op basis van bestaande materieel
- koppelen van projectnummer waar machine momenteel in gebruik is
- gereedschapshistoriek per locatie en project
- koppelen van materieel aan specifieke werknemer
- gebruikshistoriek voor machines of gereedschap
- opvolging onderhoudsbeurten op machines
- opvolging VCA-controles op machines
Personeel opvolgen
Prognose en correcties
- verwerken van meer- of minderwerken in werkbegroting
- boeken van diverse kosten via projectdagboeken
- projectstatistieken met situatie per kostendrager (uren, onderaanneming, materialen, …)
- budgetoverzichten
- creëren van nieuw uitvoeringsbudget op basis van herziene calculatie
- rechtstreeks boeken van extra kosten via projectdagboek
4
Nacalculatie
Met voortgangsstaten volgt u de interne uitvoering op terwijl periodieke vorderingsstaten de basis vormen voor uw facturatie aan de klant. Na beëindiging van de werken kan u via uitgebreide statistieken de opbrengst nagaan.
Statistieken en voortgangsstaten
Vorderingsstaten en facturatie
Rectificaties en herzieningen
- toepassen van herzieningsformules bij vorderingsstaten
Een totaalconcept voor al je bedrijfsprocessen
Gbuild is een geïntegreerde totaaloplossing voor al je bouwbedrijfsprocessen, met een duidelijke focus op jouw business activiteiten.
Bedrijfssoftware levert pas echt meerwaarde op als alle toepassingen met elkaar samenwerken. Daarom werd Gbuild gebouwd op het vertrouwde Microsoft-platform. Zo kan je in één omgeving blijven werken zonder dat je voortdurend moet schakelen van de ene naar de andere toepassing.
En op basis van onze expertise in de bouwwereld werd Gbuild nog uitgebreid met verschillende partner add-ons voor document scanning & handling, project en resource planning, urenregistratie en materiaalverbruik, projectopvolging, e-facturatie, rapportering en dashboards, etc.
Ontdek al onze oplossingen voor de bouwsector
Verrijkt met aanvullende oplossingen
Wij breiden Gbuild uit met gespecialiseerde (of eigen ontwikkelde) functionaliteiten, toepassingen of diensten
van diverse technologische en business partners waar we mee samenwerken:
Financieel en administratief beheer
Versnel het documentbeheer in Dynamics 365 Business Central met Document Capture, Output en Expense Management.
Project & Resource Planning
Krijg een volledig zicht op de werf met timaster, geïntegreerd met Dynamics 365 Business Central.
Mobiele tijdregistratie
Registreer de werkuren digitaal en koppel GeoDynamics automatisch met het sociaal secretariaat.
Mobiele werfopvolging
Bespaar tijd bij inspecties, werfverslagen en opleveringen met de mobiele app van ArchiSnapper.
Bedrijfsinformatie
Haal actuele en correcte bedrijfsgegevens binnen in Dynamics 365.
Magazijnbeheer
Integreer de werkprocessen in het magazijn met Mobile WMS, rechtstreeks in Dynamics 365 Business Central.
Activiteiten in-the-field
Ondersteun de mobiele activiteiten in het warehouse of field service met MobileNAV in Dynamics 365 Business Central.
Rapportage & Analyse
Maak flexibel aanpasbare rapportages met Jet Reports of snelle analyses met Jet Analytics van insightsoftware.
Check onze blog
Lees hier enkele recente nieuwsberichten of ga aan de slag met onze tips en tricks.
Ontdek onze bouwoplossingen op Digital Construction
Atrio kiest GMI als business partner voor een volwaardig digitaliseringsproject
GMI sluit partnership met VanMeijel voor DMS en samenwerkingsplatformen
Volg een webinar
Herbekijk of volg een webinar over relevante topics:
Waarom kiezen voor GMI?
- Eén bedrijf, één oplossing
Jij bent één bedrijf; één geïntegreerd systeem is dan ook vanzelfsprekend. GMI group staat met het 4D Solution Concept garant voor een totaalbenadering waarbij - naast ERP en CRM - ook digitale samenwerkingsplatformen (ECM), centraal documentbeheer (DMS), document handling en BI deel kunnen uitmaken van de oplossing die jij nodig hebt.
- Wij spreken jouw taal
Waarom kozen honderden toonaangevende ondernemingen al voor GMI group? Omdat wij begeleiding garanderen door mensen die met beide voeten in de dagelijkse praktijk staan. Wij spreken je taal en denken actief mee vanuit jouw specifieke problematiek!
- Je toekomst veilig gesteld
Wij bieden oplossingen die ontwikkeld zijn binnen het meest betrouwbare en toekomstgerichte softwareplatform van Microsoft. Zo kies je voor een oplossing die in de toekomst zal blijven evolueren, samen met een netwerk van partners waar GMI group toonaangevend is.
- Onze mensen maken het verschil
95 GMI-ers zorgen dagelijks voor uw automatisatie met verstand van zaken. Wij investeren permanent in kennis en kunde en zorgen voor een feel good cultuur bij onze mensen... want zij maken nu eenmaal het verschil.