7 tips voor een productpagina die het verschil maakt

door | 9/12/19

De homepage van een webshop wordt vaak gezien als de voordeur van uw online winkel. Maar shoppers belanden echter steeds vaker direct op de productpagina. Onze metingen tonen aan dat meer dan 30% van de gebruikerssessies starten op een productpagina. Dit kan via een zoekmachine, email, directe link of een bericht op social media. Haalt u alles uit uw productpagina’s?

Hier volgen 7 tips die u helpen om succesvol aan de slag te gaan!

GeCommerce is een uitgebreide en succesvolle oplossing voor e-Commerce, volledig geïntegreerd met het ERP-systeem Microsoft Dynamics NAV en Dynamics 365 Business Central, voorheen ook gekend als Navision. Met GeCommerce heeft u een enorme voorsprong bij het maken van winnende productpagina’s. We analyseerden duizenden websitebezoeken om zo dé ideale productpagina te creeëren.

We geven in dit artikel niet alleen 7 belangrijke tips die u op weg helpen, maar we zetten meteen ook de voordelen van GeCommerce in de kijker… 

Tip 1

Versla de concurrentie met de beste productinformatie

Wist u dat 74% van de B2B e-buyers online onderzoek doet naar productinformatie, oplossingen en leveranciers? Neem daarom voorsprong op de concurrentie met de beste productinformatie op uw webshop.

Niemand kent uw product echter beter dan uzelf. Met GeCommerce kan u al uw product knowhow online beschikbaar maken voor het wereldwijde web. Combineer uw commerciële kennis met de data in het ERP-systeem van Microsoft Dynamics om onverslaanbare productpagina’s te creeëren.

U

Wat doet GeCommerce?

  • De gebruiksvriendelijke interface in Dynamics (NAV of Business Central) laat toe om razendsnel een performante en aantrekkelijke productpagina aan te maken met meerwaarde voor uw klanten.
  • Beschrijf uw product en voeg foto’s en bestanden toe. Dankzij de artikelkenmerken in NAV maakt u knappe factsheets én wordt het slimme filtersysteem meteen ook gevoed.

Focus op content, GeCommerce doet de rest.

Tip 2

Uw productpagina als leadmagneet op de eerste pagina van Google

GeCommerce ontzorgt u van alle technische SEO uitdagingen, zodat u kan focussen op product content die écht scoort op Google. Koppel ook afbeeldingen aan de producten, want deze indexeren prima op de zoekmachines!

Wist u dat 10% van het zoekverkeer via images.google.com komt?

%

Wat doet GeCommerce?

  • Correct gebruik van headings, tags en achterliggende referenties voor de zoekmachines.
  • Alle links en afbeeldingen worden technisch geperfectioneerd voor optimale SEO performantie.
  • Dankzij slimme interne linking via menu’s, breadcrumbs en cross-sellers maakt u winnende content silo’s.
  • Correct gebruik van meta title en description rechtstreeks vanuit het ERP systeem!
  • Zoekvriendelijke, beschrijvende URL’s voor alle productpagina’s.
  • Slimme SEO-vriendelijke bestandsnamen en alt tags voor al uw afbeeldingen en documenten
  • Snelle laadtijden die bijdragen aan de zoekresultaten (zie Tip 5).

Tip 3

Zorg dat uw productpagina op alle devices presteert én presenteert

In 2018 verliepen 58% van alle websitebezoeken via een mobiel device. Smartphones en tablets namen zelfs 42% van alle time spent online in beslag. Daarom is het essentieel dat een webshop sterk presteert én goed presenteert op mobiele toestellen!

Wat doet GeCommerce?

  • Uw webshop werkt optimaal op elk toestel. De layout, navigatie en buttons worden aangepast in functie van de grootte van het scherm waarop de webshop wordt bekeken.
  • Uw webshop is bereikbaar op elk toestel via dezelfde URL.
  • GeCommerce maakt hiervoor gebruik van best-of-breed webstandaarden zoals HTML 5, Bootstrap en jQuery.

Tip 4

Straal vertrouwen en professionaliteit uit met een gebruiksvriendelijk design

Een professionele en goed doordachte website zorgt voor meer conversie en omzet. Dat wil zeggen dat u meer aanvragen, telefoontjes, inschrijvingen voor de nieuwsbrief … én meer orders binnen krijgt via de webshop.

Met een op GeCommerce-gebaseerde webshop bent u zeker van een professionele en vertrouwde online presence.

Wat doet GeCommerce?

  • Maak rustige, overzichtelijke productpagina’s met geoptimaliseerd gebruik van witruimte.
  • Plaats logo’s die vertrouwen geven bij uw producten via een artikelkenmerk uit Dynamics NAV of Business Central.
  • Gebruiksvriendelijke menu’s op zowel desktop als mobiel, geven shoppers toegang tot alle informatie zonder al te veel te scrollen.
  • Optimaal gebruik van thumbnails: een klein beeld, met een grote impact.
  • Perfectioneer de winkelwagenknop (zie Tip 6).

Tip 5

De snelheid van uw webshop is belangrijk voor uw bezoekers én de zoekmachines

Elke seconde telt: uit onderzoek is gebleken dat een laadtijd minder dan 2 seconden acceptabel is voor een websitegebruiker. Bijna alle gebruikers verlaten een website bij laadtijden boven de 3 seconden.

Wist u dat u via de uitgebreide logging van GeCommerce en onze integratie met Google Analytics perfect de laadtijden van uw webshop kan analyseren?

Wat doet GeCommerce?

  • Onze software-architectuur is gericht op snelheid en performantie.
  • De ERP business logica wordt supersnel ontsloten door performante web services.
  • Het gebruik van moderne caching-technologie draagt bij aan het gevoel van snelheid.
  • Gecomprimeerde en geoptimaliseerde afbeeldingen en bestanden worden uitgeleverd via één van de snelste content delivery systemen in de wereld.
  • Compacte en geminimaliseerde code zorgt voor een razendsnelle page speed.

Tip 6

Perfectioneer de winkelwagenknop

Wist u dat de knop “toevoegen aan winkelmandje” de allerbelangrijkste knop is op uw webshop? Deze moet opvallen op de productpagina om shoppers tot actie te laten overgaan.

Wat doet GeCommerce?

  • De add to cart-knop van GeCommerce is qua afmeting, kleur, vorm en positie sterk geoptimaliseerd.
  • De aansprekende iconografie leidt tot 21% meer kliks op uw webshop.
  • Alle essentiële informatie die de beslissing van de online koper positief kan beïnvloeden, staat in één blik rond de winkelwagenknop.
  • Moderne, niet storende bootstrap alerts informeren de shopper wat er in de winkelmand werd geplaatst.

Tip 7

Realtime personalisatie op basis van uw ERP-data

Een moderne webshop moet een volledig klantgerichte ervaring bieden met verregaande personalisatie. Zeker op de productpagina wil de klant informatie terugvinden die de commerciële relatie met uw webwinkel benadrukt. Prijzen, voorraad en leverbetrouwbaarheid op maat van uw klant maken hier het verschil met uw concurrenten.

Wat doet GeCommerce?

  • Zelfs de meest complexe prijszetting uit uw ERP-systeem wordt door GeCommerce begrijpbaar en transparant voorgesteld: denk aan staffelprijzen, prijzen voor afwijkende eenheden of tijdelijke promoties.
  • Al deze prijzen worden realtime aangepast aan de ingelogde klant zodat deze steeds prijzen op basis van de commerciële afspraken ziet.
  • GeCommerce haalt realtime de gewenste voorraadpositie uit het ERP-systeem, is er een stockbreuk, dan kan Gecommerce de levertijd berekenen op basis van de orderplanning in Navision.
  • Bied uw klant een guided shopping experience door relevante up & cross selling toe te passen.
GeCommerce: een nieuwe (betaalbare) standaard in eCommerce | GMI group

Bent u nog op zoek naar een krachtige webshop… die naadloos verbonden is met uw ERP-systeem? Of een overzichtelijke productcatalogus op uw website?

Met GeCommerce haalt u een professioneel platform in huis waarmee u uw webshop rechtstreeks kan publiceren en volledig beheren vanuit uw ERP-systeem Microsoft Dynamics NAV.

Het resultaat? Minder administratie, een klantenervaring van topniveau en een boost voor uw online sales!

0 reacties

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Archief