Lancering van Tournée 365 op succesvolle GMI klantendag

door | 21 november 2018

Afgelopen dinsdag 20 november verwelkomde GMI group ruim 240 klanten, partners en relaties op een exclusief evenement in 4WINGS te Oevel. Het werd een boeiende namiddag en avond met een gezonde mix van informatie en aangenaam netwerken onder het overkoepelende thema ‘Klaar voor verandering’. Meteen werd ook het startschot gegeven aan Tournée 365, het platform voor digitale duiding.

Klaar voor verandering

Met dit thema zet GMI group sterk in op de digitale transformatie die volop leeft bij onze klanten en partners. In de verschillende keynotes en breakout-sessies stond de nieuwste generatie van bedrijfsoplossingen die Microsoft lanceerde onder de vlag van Dynamics 365 Business Central centraal. Maar ook de meerwaarde van de naadloze integratie met de CRM-oplossing Dynamics 365 Sales of Marketing en cloud services als Office 365 kwamen uitgebreid aan bod. En tenslotte werd de uitbreiding met oplossingen voor Business Intelligence (zoals o.m. Power BI) en de expert solutions van de GMI partners uitvoerig belicht in informatieve sessies en op de partner expo.

Op weg naar een digitale transformatie

“Microsoft heeft recent een trendverschuiving ingezet in haar ecosysteem van bedrijfsoplossingen. Bij GMI group volgen we die evolutie op de voet”, aldus director Ludo Van Baelen. “Maar dat is niet de enige boodschap die we vandaag willen meegeven aan onze klanten en relaties. Als vooraanstaand Microsoft Partner zijn we goed geplaatst om hen te begeleiden in die digitale transformatie die de komende jaren hoog op de agenda staat bij vele KMO’s en middelgrote organisaties.”

Geen IT-projecten meer

In de opening keynote stelde Guus Krabbenborg dat we vandaag niet langer kunnen spreken van IT-projecten, maar van veranderingsprojecten.

“Daarbij is de betrokkenheid van het bestuur en vanuit het ganse management zowat de belangrijkste voorwaarde. Enkel dan heeft een digitaliseringsproject kans op slagen”, aldus Guus.

Mensen maken het verschil

Trendwatcher Herman Konings zette digitale transformatie dan weer in het juiste perspectief:

“Hoe sterk ook het digitale aan terrein wint, het menselijke – analoge – accent zal altijd noodzakelijk blijven. Hij vatte de dag in zijn closing keynote gevat samen: “Met de organisatie van een evenement als vandaag zijn jullie helemaal ‘in’. Een analoge ontmoeting in deze digitale wereld!”

Digitale duiding en persoonlijk advies

Op 20 november werd meteen ook het startschot gegeven aan Tournée 365, een online platform voor digitale duiding.

“Vanuit de praktijk weten we dat veel bedrijfsbeslissingsnemers vandaag op zoek zijn naar informatie en advies omtrent de meest optimale digitalisering voor hun onderneming. Maar vaak weten ze niet waar ze terecht moeten en wie hen daar best in kan begeleiden. Samen met een grote groep van technologie- en business partners hebben we daarom het initiatief genomen om hiervoor een interactief informatieplatform op te richten.

Met die woorden lanceerde GMI Marketing & Communications Manager, Erik Verheyden, officieel Tournée 365. Het platform wordt in de komende dagen gepromoot via social media en andere kanalen en zal vooral content met meerwaarde brengen onder de vorm van blogs, video’s, downloads, webinars, etc.

0 reacties

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Archief